شهرداری ها از ظرفیت کانون های مساجد برای اجرای برنامه ها استفاده کنند
شهرداري ها از ظرفيت کانون هاي مساجد براي اجراي برنامه ها استفاده کنند
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

شهرداری ها از ظرفیت کانون های مساجد برای اجرای برنامه ها استفاده کنند

حجت الاسلام تقوي گفت: شهرداري ها برخي برنامه هايي که اجرا مي کنند را مي توانند به کانون ها واگذار کنند و از اين ظرفيت استفاده کرده و در واقع هم کمک مالي به کانون شده و هم باري از دوش شهرداري برداشته مي شود.
شناسه خبر : 63521 تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۲۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حجت الاسلام سید رئوف تقوی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در سفر به شهرستان آوج و در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر آبگرم گفت: ما ۳۸۰ کانون فرهنگی هنری در استان قزوین داریم که ۱۶ کانون در منطقه آبگرم قرار دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین ادامه داد: در شهرستان آوج متاسفانه به دلیل کمبود روحانی و امام جماعت، برخی مساجد راکد هستند، در حالی که امام جماعت رکن اصلی مسجد بوده و مردم آبگرم و آوج هم مردمی متدین و معتقد هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت کانون های مساجدعنوان کرد: شهرداری ها برخی برنامه هایی که اجرا می کنند را می توانند به کانون ها واگذار کنند و از این ظرفیت استفاده کرده و در واقع هم کمک مالی به کانون شده و هم باری از دوش شهرداری برداشته می شود.

 

حجت الاسلام تقوی افزود: تقاضای ما این است کانون های فرهنگی هنری مساجد ویژه دیده شوند؛ یکی از مسائلی که وجود دارد این است که آنگونه که باید برنامه های فرهنگی و تربیتی برای کودکان و نوجوانان دیده نمی شود و با توجه به اهمیت کار فرهنگی، این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: در واقع در کنار برنامه های جانبی، کار فرهنگی و تربیتی هم باید دیده شود و در این زمینه حمایت کمتر است و لازم است به کانون ها در حوزه برنامه های فرهنگی و تربیتی توجه ویژه شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین عنوان کرد: از شما می خواهیم از کانون ها حمایت کرده و کارهایی که ممکن است به اینها بسپارید و حمایت از برنامه های تربیتی و فرهنگی را داشته باشید.

 

حجت الاسلام تقوی یادآور شد: ما در حد توان پیگیر هستیم اتفاقات خوبی رخ دهد، کانون ها مجاهدانه کار می کنند هم برای انقلاب و هم در حوزه های فرهنگی و نیاز است از آنها حمایت شود و انشالله ثمره آن را در آینده شاهد باشیم.

 

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر آبگرم اظهار کرد: برخی مساجد ما خالی از روحانی هستند و مسجد بدون روحانی چگونه کار فرهنگی انجام دهد، بنابراین ابتدا مساجد را باید مجهز به روحانی کنیم.

 

حسنی یادآور شد: ما سعی می کنیم همکاری و کمک کنیم و ۲ مسجد دیگر در آبگرم داریم که با هیئت امنا صحبت می کنیم کانون تشکیل شود و ان شالله ما کمک خواهیم کرد.