باید از ظرفیت مساجد برای ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه بهره برد
بايد از ظرفيت مساجد براي ارتقاي سطح ديني و فرهنگي جامعه بهره برد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

باید از ظرفیت مساجد برای ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه بهره برد

براتي گفت: مساجد پايگاهي براي تقويت آموزه هاي ديني و اعتقادي و کاهش آسيب ها و ناهنجاري هاست که بايد از ظرفيت آن براي ارتقاي سطح ديني و فرهنگي جامعه بهره برد.
شناسه خبر : 60884 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۲۵
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به مناسبت ۱۸ اسفند سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد پیامی صادر کرد که متن این پیام به شرح زیر است:

إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ ۖ فَعَسَىٰ أُولَٰئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ  _ توبه/18

(مساجد خدا را تنها کسانى باید آباد کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند و نماز را به پا داشته و زکات مى‌پردازند و جز از خدا نمى‌ترسند. امید است که آنان از ره‌یافتگان باشند)

 

مسجد در فرهنگ اسلامی از جایگاهی مهم و رفیع برخوردار است به نحوی که رسول مکرم اسلام(ص) نیز از مساجد به عنوان جایگاه پیامبران یاد می کنند.

 

مساجد قلب تپنده جامعه اسلامی هستند که نقش آنها در رشد و بالندگی فرهنگ و تمدن اسلامی بر کسی پوشیده نیست. مساجد مرکز ثقل فعالیت های اجتماعی، مذهبی، اقتصادی و سیاسی هستند که روح تعهد و مسئولیت را در جامعه افزایش می دهند، مساجد پایگاهی برای تقویت آموزه های دینی و اعتقادی و کاهش آسیب ها و ناهنجاری هاست که باید از ظرفیت آن برای ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه بهره برد.

 

اینک و با فرارسیدن ۱۸اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، فرصت ارزشمندی برای تأکید مجدد بر جایگاه  رفیع مساجد به عنوان زادگاه اصلی و اصیل انقلاب اسلامی و نقش این مراکز مقدس در گسترش فرهنگ والای اسلام ناب و فرهنگ و هنر ماندگار اسلامی است.

 

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد به کلیه دست اندر کاران این کانونها، موفقیت همگان را در راستای آرمانهای حضرت امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.