کانون های فرهنگی هنری مساجد بازوی امام جمعه در اجرای کار فرهنگی هستند
کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بازوي امام جمعه در اجراي کار فرهنگي هستند
امام جمعه آبیک:

کانون های فرهنگی هنری مساجد بازوی امام جمعه در اجرای کار فرهنگی هستند

حجت الاسلام روحاني گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، هيئت امنا، بسيج و امام جماعت بازوي امام جمعه براي انجام کار فرهنگي هستند.
شناسه خبر : 60777 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۰۶
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حجت الاسلام تقی روحانی امام جمعه آبیک در نشست با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان و تعدادی از مدیران فعال کانون های شهرستان آبیک که به مناسبت 18 اسفند سی و یکمین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، بیان کرد: اقدامات فرهنگی خوبی در شهرستان آبیک صورت می گیرد که از جمله این فعالیت ها در کانون است.

 

امام جمعه آبیک ادامه داد: پیامبر گرامی در صدر اسلام بدون هیچگونه امکاناتی، مبلغ دین بودند و محل تبلیغ ایشان هم مسجدالحرام و کوچه پس کوچه های آنجا بود و رسول گرامی اسلام به گونه ای تبلیغ کرد که شخصیتی مانند بلال حبشی که پدر و مادرش مشرک بودند، عاشق پیامبر (ص) شد.

 

وی عنوان کرد: اگر کسی ابزار داشته باشد و کار فرهنگی نکند و جوانان را با دین آشنا نکند باید در قیامت پاسخگوی خانواده های شهدا باشد.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به ضرورت فعال کردن تمامی کانون های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد: اداره فرهنگ و ارشاد بنا دارد از کانون ها در حد توان حمایت کند و اگر کانون و یا بسیج مسجدی هم به خوبی کار کند ما هم حمایت مالی می کنیم.

 

وی تأکید کرد: ان شاالله توجه کافی صورت گیرد که کانون ها در شهرستان آبیک، بیش از پیش رشد کرده و شاهد تحول در این حوزه باشیم و این نکته حائز اهمیت است که اگر بسیج، کانون و هیئت امنا در میدان کار باشند، شهر و روستای ما گلستان می شود.

 

امام جمعه آبیک گفت: کانون فرهنگی هنری مساجد، هیئت امنا، بسیج و امام جماعت بازوی امام جمعه در اجرای کار فرهنگی هستند و از شما مدیران کانونی خواهشمندم اگر می خواهیم پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری باشیم باید پیاده نظام رهبری بوده و در میدان باشیم.  

 

در ادامه حجت الاسلام تقوی سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به رونمایی سایت مسجد پایگاه قرآنی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند هر مسجد، یک پایگاه قرآنی شود که به منظور تحقق این امر، در سامانه هر مسجد یک پایگاه قرآنی، قاریان قرآن می توانند ثبت نام کنند و روزهایی که فرصت دارند می توانند  در مساجدی که تمایل به برگزاری محفل قرآنی دارند، حضور یابند که هزینه برای این منظور به قاری قرآن توسط ستاد کانون های مساجد پرداخت می شود.

 

گفتنی است در ادامه این مراسم با حضور امام جمعه آبیک و مدیران کانونی ازسامانه هر مسجد، یک پایگاه قرآنی رونمایی شد.