کانون های مساجد در سبد حمایتی ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان ها قرار گیرد
کانون هاي مساجد در سبد حمايتي ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان ها قرار گيرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

کانون های مساجد در سبد حمایتی ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان ها قرار گیرد

براتي گفت: کانون هاي مساجد بايد در سبد حمايتي ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ها باشد، بچه هاي مساجد در مواقع مختلف پاي کار هستند و بايد کانون در سبد حمايتي ما باشد.
شناسه خبر : 60468 تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۲۹

به گزاش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در نشست با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان که با موضوع کانون های مساجد برگزار شد، بیان کرد: این جلسه برای بحث هماهنگی امور و موضوع کانون های مساجد برگزار شده و آنچه مسلم است، حوزه مسجد یکی از جایگاه های بی بدیل است که خاستگاه انقلاب و دفاع مقدس بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: در واقع مسجد، قبل از انقلاب و تاکنون خواستگاه نگهداشت انقلاب بوده و اینکه چرا کمتر مورد حمایت بوده، یک نگاه این است که باید مساجد مردمی اداره شود و دیگر اینکه دولت و حاکمیت به اقتضا شرایط از این نهاد حمایت کند، نهادی که در اثربخشی و تربیت مردم نقش دارد و با این نگاه علاقمند به تقویت مسجد هستیم که موثر و نقش آفرین باشد و در بزنگاه ها کمک حاکمیت کند.

 

وی عنوان کرد: ما با این مقوله روبرو هستیم که مسجد جایگاه اثربخشی دارد ولی کمترین استفاه را کرده یا استفاده نمی کنیم؛ ما به انجمن های فرهنگی و هنری چگونه کمک می کنیم به همان شکل به کانون مسجد هم می توان کمک کرد که این مساعدت، شدت و ضعف دارد.

 

براتی اعلام کرد: کانون های مساجد باید در سبد حمایتی شما در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها باشد، بچه های مساجد در مواقع مختلف پای کار هستند و اینها در بزنگاه ها دست ما را گرفته و باید کانون در سبد حمایتی ما باشد، البته یک روز منابع مالی هست و کمک کرده ولی وقتی منابع مالی نیست به آنها سر زده و از کانون ها بازید کرده و در برنامه هایشان حضور داشته باشید تا مسجد بداند در سبد حمایت شماست.

 

وی تأکید کرد: نباید بی تفاوت باشیم، بچه های مسجد بی توقع و منصف هستند و وقتی ببینند شما برای آنها گام برداشتید و مورد احترام شما هستند، قدرشناس هستند بنابراین این مهم را در برنامه خود گذاشته و به کانون ها سر زده و از مساجد بازدید کنید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات یادآور شد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، باید بکوشیم میزان مشارکت را تقویت کرده و جریان انتخابات گرم شود.

 

در ابتدای این نشست حجت الاسلام تقوی سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گزارشی در خصوص فعالیت های کانون های مساجد استان ارائه داد.   

 

گفتنی است برگزاری جلسه در شهرستان ها با محوریت امام جمعه و در خصوص کانون های مساجد، برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها با عنوان بررسی مشکلات و تقویت کانون ها، برگزاری جلسه با شورای شهر و شهرداران در شهرهای اقماری با محوریت کانون های مساجد و بازدید روسای ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان ها از کانون های مساجد استان از جمله مصوبات این نشست بود.