بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین از کانون ریحانةالرسول قزوین
بازديد اعضاي کميسيون فرهنگي شوراي شهر قزوين از کانون ريحانةالرسول قزوين

بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین از کانون ریحانةالرسول قزوین

اعضاي کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين از کانون ريحانة الرسول مسجد محمد رسول الله قزوين بازديد کردند.
شناسه خبر : 59694 تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۵۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین به همراه سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرد اری قزوین و سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از کانون ریحانة الرسول مسجد محمدرسول الله قزوین بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند فعالیت های این کانون قرار گرفتند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در این بازدید بیان کرد: این جای خوشحالی است که فضای مسجد به سمتی رفته که گروه های نوجوان و جوان در آن فعال هستند و با توجه به اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد، اهمیت کار برای نوجوانان به ویژه بانوان برای همه واضح است.

 

قاسم اللهیاری افزود: کار فرهنگی به صورت غیرمستقیم اثرگذار است و برای اثرگذار بودن ابتدا باید از خود شروع کنیم، برای نمونه روحیات یک خانم محجبه باید در رفتارش متجلی باشد تا اثر خود را بگذارد.

 

وی خاطر نشان کرد:همچنین بحث دیگر، تشویق افراد است که بسیار باید مورد توجه قرار گیرد زیرا اثرگذاری بالایی دارد و ما هم در این حوزه به اندازه بضاعت خود در کنار  شما هستیم.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: برنامه های خوبی در مجموعه کانون ریحانة الرسول در حال اجراست و لازم است به بحث تبیین احکام هم توجه شود و همچنین در حوزه شهدا و دفاع مقدس هم کار کنید که می تواند بسیار اثرگذار و متحول کننده باشد.

 

در ادامه سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اظهار کرد: ما آمادگی داریم در قالب طرح نامه، در موضوعات فرهنگی و در حوزه شهروندی با این کانون،  برنامه مشترک فرهنگی تعریف کنیم و برای این منظور می توانیم کار را با برگزاری جشن خیابانی نیمه شعبان آغاز کنیم.

 

برجی خاطر نشان کرد: همچنین این سازمان دارای مراکز فرهنگی و ورزشی است و این آمادگی را داریم این مکان ها را به صورت موقت و ساعتی در اختیار این مجموعه قرار دهیم، زمینه همکاری با این کانون محدودیت ندارد و ان شاالله برای نیمه شعبان نخستین برنامه مشترک را داشته باشیم

 

مهری السادات تقوی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین هم در این جلسه تصریح کرد: باید برنامه های جذابی را در مساجد داشته باشیم و یکی از نیازهای شهر قزوین باشگاه دخترانه است که در این باشگاه محیط و فضای تفریحی، فضای بازی، فرهنگی و غیره برای بانوان ایجاد شود و یک فضای محفوظ و امن برای فعالیت های فرهنگی و تفریحی بانوان باشد.

 

حجت الاسلام سید رئوف تقوی سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به تأسیس کانون های تخصصی خواهران گفت: 30 کانون تخصصی ویژه خواهران در سال جاری در استان تأسیس شده است و کانون ریحانة الرسول جزو کانون هایی است که بانوان در آن توانسته اند به خوبی فعالیت داشته باشند و این جای تقدیر و تشکر دارد.

 

در ادامه شهابزاده مدیر کانون فرهنگی هنری ریحانة الرسول مسجد محمدرسول الله قزوین هم با ارائه گزارشی از فعالیت های این کانون یادآور شد: ما سعی کرده ایم متناسب با نیاز نوجوانان، کلاس ها و برنامه های متفاوتی را داشته باشیم و سعی کرده ایم کار یک بعدی نباشد و در همه ابعاد برنامه داشته باشیم.