عمل به قرآن موجب رشد انسان می شود
عمل به قرآن موجب رشد انسان مي شود
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

عمل به قرآن موجب رشد انسان می شود

حجت الاسلام تقوي گفت: هرچه به قرآن عمل کنيم، رشد مي کنيم و جايگاه مان در بهشت بهتر مي شود و ان شالله توفيق يابيم خادم قرآن باشيم.
شناسه خبر : 54376 تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۳۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حجت الاسلام سید رئوف تقوی سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در مراسم تجلیل از 10 خانواده قرآنی که به همت کانون تخصصی ریحانه مسجد جامع چوبیندر و در قالب طرح لشکر فرشته ها برگزار  شد، بیان کرد: وقتی حدیث کسا را خوانده و صحبت های حضرت زهرا (س) را با فرزندان شان مشاهده می کنیم، می بینیم آن حضرت با امام حسن (ع) و امام حسین (ع) به یک شکل سخن گفته و می فرمایند سلام میوه دلم و نور چشمم و این خود نشان می دهد که چگونه با فرزندان صحبت کنیم.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: وقتی فرزندمان کار اشتباهی انجام می دهد، باید تنها کار آنها را مواخده کنیم نه خود آنها را و این برخورد باید نسبت به همان کار باشد و با شخصیت فرزند کاری نداشته باشیم که کرامت نفس او از بین نرود.

 

وی عنوان کرد: نکته دیگری که در حدیث کسا وجود دارد، نوع صحبت امام حسن (ع) و امام حسین (ع) با حضرت زهرا (س) است که وقتی وارد خانه می شوند با احترام  سلام می کنند و برای کاری که می خواهند انجام دهند، اجازه می گیرند که این مهم هم خود آموزنده است.

 

 حجت الاسلام تقوی با تقدیر از فعالیت های قرآنی در مسجد جامع چوبیندر خاطر نشان کرد: این مسجد سرآمد در حوزه قرانی است؛ هرچه می توانید قرآن بخوانید و حداقل ترین اثر قرآن این است که سبب می شود قلب ما پاک شده و آماده شنیدن دیگر معارف شود.

 

وی خاطر نشان کرد: هرچه به قرآن عمل کنیم رشد می کنیم و جایگاه مان در بهشت بهتر می شود و ان شالله توفیق یابیم خادم قرآن باشیم.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از 10 خانواده قرآنی که در حوزه فعالیت های قرآنی پیشکسوت بوده و یا یکی از اعضای خانواده حافظ و یا مربی قرآن هستند، با محوریت بانوان و مادران خانواده تجلیل به عمل آمد.