مراسم تجلیل از 10 خانواده قرآنی در مسجد جامع چوبیندر برگزار شد
مراسم تجليل از 10 خانواده قرآني در مسجد جامع چوبيندر برگزار شد

مراسم تجلیل از 10 خانواده قرآنی در مسجد جامع چوبیندر برگزار شد

در مراسمي که توسط کانون تخصصي خواهران ريحانه مسجد جامع چوبيندر در قالب طرح لشکر فرشته ها برگزار شد، از 10 خانواده قرآني که در فعاليت هاي قرآني پيشکسوت بوده و يا اعضاي خانواده حافظ قرآن و يا مربي قرآن هستند، با اهداي لوح تقدير و هديه تجليل به عمل آمد.
شناسه خبر : 54375 تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۲۴
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، پروانه فضلعلی مدیر کانون تخصصی خواهران ریحانه چوبیندر در خصوص برگزاری مراسم تجلیل از خانواده های قرآنی گفت: ما در این برنامه از پیشکسوتان قرآنی که تلاش آنها در سال های گذشته سبب شد بسیاری به سمت قرآن آیند و قرآن را بیاموزند، تقدیر کردیم.  

 

مدیر کانون تخصصی خواهران ریحانه مسجد جامع چوبیندر ادامه داد: در واقع در این مراسم از بانوانی تجلیل شد که تلاش آنها سبب شد بسیاری از کسانی که سواد خواندن و نوشتن نداشتن، بتوانند قرآن بخوانند.

 

وی عنوان کرد: در این برنامه تجلیل از خانواده های قرآنی با محوریت مادران انجام شد که هدف تبیین نقش و جایگاه زن در خانواده و اجتماع است.

 

فضلعلی خاطر نشان کرد: در برنامه ما 10 خانواده قرآنی مورد تجلیل قرار گرفتند که در این خانواده ها، همه اعضای خانواده از جمله پدر، مادر و فرزند قرآنی هستند و در تعدادی از خانواده ها هم مادران و فرزند حافظ قرآن هستند و یا چند فرزند حافظ قرآن بوده و مادران مربی قرآن هستند.

 

وی توضیح داد: در اکثر این خانواده های قرآنی، مادران در مساجد مربی قرآن هستند و یا پدر این خانواده ها هم در مساجد، آموزش قرآن دارند.

 

مدیر کانون تخصصی خواهران ریحانه مسجد جامع چوبیندر یادآور شد: مادر اساس اصلی خانواده است و وقتی مادری با قرآن عجین می شود، این امر بر همسر و فرزندان و زندگی اثر بسزایی دارد و همین امر باعث تحکیم بنیان خانواده، کاهش و از بین رفتن آسیب های اجتماعی درون آن خانواده هم می شود.