شناسایی و تکریم «خانواده های قرآنی» در کانون های تخصصی خواهران قزوین
شناسايي و تکريم «خانواده هاي قرآني» در کانون هاي تخصصي خواهران قزوين
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

شناسایی و تکریم «خانواده های قرآنی» در کانون های تخصصی خواهران قزوین

حجت الاسلام تقوي گفت: يکي از اقداماتي که در استان در دستور کار است، شناسايي و تکريم خانواده هاي قرآني توسط کانون هاي تخصصي خواهران است.
شناسه خبر : 54281 تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۵۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حجت الاسلام سید رئوف تقوی در خصوص برگزاری طرح شناسایی و تکریم خانواده های قرآنی در استان گفت: یکی از اقداماتی که در استان در دستور کار است، شناسایی و تکریم خانواده های قرآنی است که این برنامه در قالب طرح لشکر فرشته ها و به منظور تقويت و تكريم مقام خواهران و همچنين فعالان قرآنی كانون‌ های فرهنگی هنری مساجد صورت می گیرد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: بر این اساس هر کانون تخصصی خواهران مجری شناسایی و ثبت حداقل یک خانواده قرآنی در سامانه بچه های مسجد و تجلیل از این خانواده هاست.

 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه این ایام مزین به نام بانوی گرامی اسلام، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است، دیدار و تجلیل از خانواده های قرآنی با محوریت تجلیل از مادر خانواده صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام تقوی با اشاره به ملاک تجلیل از خانواده های قرآنی توضیح داد: خانواده ای که دارای 3 یا بیشتر حافظ کل یا 20 جزء قرآن هستند، خانواده ای که پدر و یا مادر حافظ کل باشند، خانواده ای که پدر و یا مادر و یا دیگر اعضای خانواده جزو رتبه های برتر استانی یا کشوری در مسابقات قرآن کریم باشند، خانواده دارای فرزند خردسال حافظ 20 جزء یا کل قرآن، خانواده دارای حافظ روشندل یا معلولیت جسمی حرکتی، خانواده دارای مفسر، مترجم یا مبلغ قرآنی و خانواده ای که مجاهدانه در امر آموزش قرآن تلاش دارد، از جمله شاخص ها در تجلیل از این خانواده های قرآنی است.

 

وی خاطرنشان کرد: خانواده واقف و خیر قرآنی در برگزاری برنامه های قرآنی، خانواده دارای هنرمند فعال در عرضه تولیدات فرهنگی و هنری قرآنی، خانواده ای که در شرایط ویژه از ظرفیت حداقلی استفاده مجاهدانه در امر فعالیت قرآنی دارد و خانواده ای که سه نسل در امر تعلیم قرآن هستند، از دیگر شاخصه ها در این تکریم هاست.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین یادآور شد: ان شاالله با لحاظ شرایط فوق توسط کانون های تخصصی خواهران استان، مراسم تجلیل و تکریم از خانواده های قرآنی در سطح کانون های استان انجام می شود.