فرهنگ کمک به اجرای فعالیت های قرآنی و تربیتی در مساجد در بین مردم نهادینه شود
فرهنگ کمک به اجراي فعاليت هاي قرآني و تربيتي در مساجد در بين مردم نهادينه شود
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

فرهنگ کمک به اجرای فعالیت های قرآنی و تربیتی در مساجد در بین مردم نهادینه شود

حجت الاسلام تقوي گفت: بسياري از فعاليت هايي که در زمينه قرآني، تربيتي و اهل بيت (ع) مي توانيم انجام دهيم صدقه جاريه است که به بي نهايت تبديل خواهد شد و اين امر نياز به فرهنگ سازي دارد و بانوان در اين حوزه بسيار مي توانند موثر واقع شوند.
شناسه خبر : 53976 تاریخ انتشار : ۵ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۳۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حجت الاسلام سید رئوف تقوی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در محفل انس با قرآن که توسط ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: در استان قزوین 380 کانون های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد و دست مساجد به سمت طلاب و نیروهای تربیتی دراز است، برای اینکه فعالیت های تربیتی و قرآنی را در مساجد داشته باشیم.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: بسیاری از مساجد وقتی فعال فرهنگی و امام جماعت فعالی در آن حضور داشته است، فعالیت های قرآنی و تربیتی را پایه ریزی کرده و در واقع اساس کانون را بنا گذاشتند، اما بعد از رفتن آن فعال فرهنگی یا امام جماعت، چون کادر سازی صورت نگرفته، فعالیت ها کمرنگ شده است.

 

وی با اشاره به نقش مردم در اداره مساجد عنوان کرد: مردم صحنه را خالی نمی گذارند و بسیاری از مردم مساجد را سرپا نگه داشتند.

 

حجت الاسلام تقوی به ضرورت جذب کمک های مردمی در حوزه اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی در مساجد اشاره کرد و افزود: هر کسی یک جرعه آب با محبت حضرت زهرا (س) به کسی دهد، بهترین ثواب ها برای او نوشته می شود و نذر اطعام هم بسیار ثواب دارد و در ذهن مردم اینگونه نذورات بیشتر وجود دارد، اما برای راه انداختن جلسه قرآن، فعالیت های تربیتی و فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی در مسجد چقدر کمک های مردمی وجود دارد و اینها فرهنگی است که وظیفه داریم در جامعه نهادینه کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از فعالیت هایی که در زمینه قرآنی، تربیتی و اهل بیت (ع) می توانیم انجام دهیم، صدقه جاریه است که به بی نهایت تبدیل خواهد شد و این امر نیاز به فرهنگ سازی دارد و بانوان در این حوزه بسیار می توانند موثر واقع شوند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: مقام معظم رهبری تأکید داشتند به صورت هفتگی جلسه و محفل قرآنی داشته باشید و قرآن در زندگی مردم جاری شود و در این جلسات باید معارف قرآنی هم تبیین شود و شنیدن قرآن هم قلب را تطهیر می کند و اینگونه جلسات آمادگی پذیرش معارف را برای انسان بیشتر می کند و ان شاالله همه ما جزو آمرین به قرآن باشیم.

 

در ادامه احمد ابوالقاسمی قاری بین المللی قرآن کریم هم با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات قرآنی بر لزوم احیای این سنت تأکید کرد و یادآور شد: برای عمل به قرآن باید آن را بخوانیم و بدون خواندن قرآن عمل به آن ممکن نیست.

 

وی یادآور شد: زبان اهل بهشت، قرآن است و هرچه قرآن را بدانیم، می توانیم به آن عمل کنیم و برای این منظور هم باید قرآن بخوانیم.

 

گفتنی است به منظور اجرای طرح «مسجد، پایگاه قرآن»، محفل انس با قرآن کریم با تلاوت قرآن توسط قاری ممتاز استانی امیررضا مهرداد و با حضور احمد ابوالقاسمی قاری بین المللی قرآن، با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد.