ادا کردن حق تلاوت قرآن کریم از ویژگی های مومن حقیقی است
ادا کردن حق تلاوت قرآن کريم از ويژگي هاي مومن حقيقي است
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

ادا کردن حق تلاوت قرآن کریم از ویژگی های مومن حقیقی است

آيت الله عابديني گفت: بر اساس آيات قرآن کريم، يکي از ويژگي هاي مومن حقيقي اين است که حق تلاوت قرآن را ادا کند، بنابراين بايد تلاش کنيم قرآن را آنگونه که حق تلاوت است، بخوانيم و با قرآن همراه شويم تا قرآن در جان ما اثرگذارد.
شناسه خبر : 53975 تاریخ انتشار : ۵ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۲۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در محفل انس با قرآن که توسط ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: در خصوص این سوال که مومن حقیقی کیست، بر اساس آیات قرآن خداوند متعال در آیه 121 سوره بقره فرمود الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلَاوَتِهِ ،«کسانی که کتاب بر آنها فرستادیم آن را خوانده و حق خواندن آن را (در مقام عمل هم) بجا آورند، آنان اهل ایمانند» بنابراین حق تلاوت را ادا کنید که الحمدالله در این جلسه ادا شد و باید تلاش کنیم قرآن را آنگونه که حق تلاوت است، بخوانیم و با قرآن همراه شویم تا قرآن در جان ما اثرگذارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: وحدت مردم، ایمان مردم و رهبری سه ضلعی است که گفته می شود باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و البته عنایات الهی و امدادهای غیبی عامل مهم دیگری بود که سبب پیروزی انقلاب شد.

 

وی اضافه کرد: در واقع وقتی این سه ضلع آمد و مردم قدر رهبر خود را دانستند و مقابل ظلم ایستادند و به زندان رفتند و با ایمان، استقامت ورزیدند، خداوند عنصر چهارمی را فعال کرد که آن امدادهای غیبی است.

 

آیت الله عابدینی با تبریک ولادت حضرت عیسی (ع) اظهار کرد: در قرآن کریم آمده حضرت عیسی می فرماید ای  بنی اسرائیل من فرستاده خدا برای شما هستم، من تورات را تصدیق می کنم و قبول دارم و دنباله رو حضرت موسی و حضرت ابراهیم هستم و من این بشارت را آورده‌ ام، که بعد از من رسولی می‌آید به نام احمد، بر اساس این آیه قرآن کریم، حضرت عیسی (ع) آمدن پیامبر گرامی اسلام را بشارت می دهد.

 

وی عنوان کرد: حضرت مریم، مادر حضرت عیسی (ع) سیده نساء العالمین عصر و زمانه خود بودند، ولی در مورد حضرت زهرا (س) آمده است که ایشان سیده نساء العالمین هم دنیا و هم بهشت هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: هر پیامبری، پیغمبر قبل خود را تصدیق و پیامبر آخرالزمان را بشارت می داد، امامت هم هر امامی قبل از خود را تصدیق و امام بعد از خود را معرفی و امام زمان (عج) را بشارت می دادند. 

 

وی یادآور شد: امروزه که صیهونیست های کودک کش برای کشتار نسل از هر ابزاری استفاده می کنند و بیشتر از هر زمانه ای ظلم را داریم مشاهده می کنیم از کسانی که بویی از شرف، انسانیت و معنویت، نبرده اند امیدواریم خداوند فرجی حاصل کند و منجی عالم بشریت از راه برسند وبساط ظلم را برچینند.