احیای مساجد مهم و ضروری است
احياي مساجد مهم و ضروري است
امام جمعه آبیک تاکید کرد:

احیای مساجد مهم و ضروری است

حجت الاسلام روحاني گفت: احياي مساجد مهم و ضروري است و عدم توجه به مساجد، سبب شده شاهد مشکلات مختلف در بين قشر نوجوان و جوان باشيم.
شناسه خبر : 53867 تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۱۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حجت الاسلام روحانی، امام جمعه آبیک در نشست با سرپرست و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان که در دفترامام جمعه برگزار شد، اظهارکرد: یکی از دغدغه های جدی ما در حوزه مساجد است و یکی از مشکلاتی که در این بین وجود دارد، این است بسیاری از مساجد امام جماعت ندارند.

 

امام جمعه آبیک با اشاره به اهمیت نقش کانون ها در مساجد ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری در قلب مساجد راه اندازی شد تا بتوانند برنامه های فرهنگی و کلاس های مختلف را در دل مساجد داشته باشند.  

 

وی عنوان کرد: احیای مساجد مهم و ضروری است و عدم توجه به مساجد، سبب شده شاهد مشکلات مختلف در بین قشر نوجوان و جوان باشیم.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مساجد سنگر است و باید سنگرها را حفظ کنیم، یادآور شد: یکی از مشکلاتی که در بحث انجام کارهای فرهنگی در مساجد وجود دارد، کمبود بودجه در حوزه مسائل فرهنگی است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین نیز در این دیدار گفت :  متأسفانه به مساجد آنگونه که باید توجه نمی شود در حالی که امام خمینی (ره) فرمودند مسجد مرکز معجزه را رها نکنید.

 

حجت الاسلام سید رئوف تقوی افزود: طبق آمار اعلامی در سال گذشته، در کشور بین 70 تا 80 هزار مسجد وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای اداره کشور هستند و در روایات هم داریم که پیامبر گرامی اسلام از مسجد، جامعه را مدیریت می کردند.

 

وی با اشاره به ظرفیت کانون های مساجد اضافه کرد: در سطح استان قزوین، 384 کانون فرهنگی هنری داریم که ازاین تعداد 29 کانون فرهنگی هنری در شهرستان آبیک قرار دارد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تأکید کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، مدیر مسجد، امام جماعت است و حرف نخست ما هم در کانون ها این بوده که جای خود را در مسجد دقیق بدانیم و توجه داشته باشیم که کانون های مساجد حلقه میانی و بازوی امام جماعت هستند.

 

وی گفت: عمده تمرکز ما روی فعالیت ها و برنامه های تربیتی است و به دنبال این هستیم که شبکه کانون های تربیتی را احیا کنیم و در کناراین موضوع فعالیت های هنری هم داریم. به عبارت دیگر در کانون ها به زبان هنرهم برای انتقال مفاهیم دینی توجه شده است.

 

حجت الاسلام تقوی یادآور شد: یکی دیگر از اقداماتی که در حال انجام است، ایجاد پایگاه های قرآنی در مساجد برای ترویج معارف قرآنی است که ان شاالله نخستین جلسه این مهم در مسجد شیخ الاسلام برگزار می شود.