کانون های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت ها و توانمندی های یکدیگر استفاده کنند
کانون هاي فرهنگي هنري مساجد از ظرفيت ها و توانمندي هاي يکديگر استفاده کنند
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

کانون های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت ها و توانمندی های یکدیگر استفاده کنند

حجت الاسلام تقوي گفت: بايد شبکه اي را ايجاد کرد تا هر کدام از کانون ها امکانات خود را در اختيار ساير کانون ها گذارند، براي مثال کانوني گروه سرود دارد يا توان برگزاري کارگاه شعر را دارد، اين امکان را براي ساير کانون ها فراهم کند.
شناسه خبر : 53711 تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۵۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حجت الاسلام سید رئوف تقوی در جلسه هیئت اندیشه ورز ویژه مدیران و فعالان فرهنگی کانون های مساجد استان که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: ایام شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت می گوییم و انشاالله رفتار و اعمال ما به گونه ای باشد که در قیامت وقتی می گویند «این فاطمیون» ما جزو این افراد باشیم چراکه خوشبخت ترین افرا  در قیامت اینها هستند و انشالله همه اعمال و رفتار ما در این مسیر باشد و بتوانیم قدم هایی برداریم که دیگران را هم به این مسیر بکشانیم.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: موضوع این جلسه هئیت اندیشه‌ورز مجموعه کانون های مساجد است، از وضعیت موجود کانون ها همه آگاه هستیم و می دانیم کار فرهنگی، کار کیفی است و ادارات برای تخصیص بودجه به عدد و ارقام نگاه می کنند، البته باوجود کمبود بودجه،‌ تلاش می کنیم سرمایه مالی را زیاد کرده و شما هم سرمایه‌های انسانی را در کانون ها بیشتر کنید.

 

وی افزود: از شما می خواهیم هر جایی که در ادارات، تدبیری برای تسهیل کار کانون های مساجد دارید، ارائه دهید تا بتوانیم در جهت حمایت از کانون ها قدم برداریم.

 

حجت الاسلام تقوی اعلام کرد: در این جلسه به دنبال این هستیم بدانیم از فرصت کانون فرهنگی هنری مساجد چگونه می‌توان به خوبی بهره برد و امیدواریم از نظرات شما برای رسیدن به این مهم بهره ببریم.

 

وی در خصوص درخواست یکی از کانون ها مبنی بر عضویت کانون ها در هیئت امنای مساجد افزود: تفاهم نامه ای در این خصوص داریم که البته هنوز به امضا نرسیده و طبق آن مدیر کانون فرهنگی هنری مساجد عضو هیئت امنای مساجد می شود که امضای این تفاهم نامه در دستور کار است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به ضرورت استفاده کانون های مساجد از ظرفیت ها و توانایی های یکدیگر اظهار کرد: باید این شبکه را ایجاد کرد تا هر کدام از کانون ها، امکانات خود را در اختیار سایر کانون ها گذارند.  

 

وی خاطر نشان کرد: باید در یک راستا قرار گیریم تا نتیجه خوبی را شاهد باشیم و باید هر کس توانایی ها و ظرفیت هایی که دارد را در اختیار سایر کانون ها گذارد برای مثال کانونی گروه سرود دارد یا توان برگزاری کارگاه شعر را دارد این امکان را برای سایر کانون ها فراهم کند. 

 

در ادامه امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) قزوین گفت: یکی از موضوعات که در مسجد، منجر به حس تقابل می شود موازی کاری است، لازم است نظام مدیریتی در مسجد در قالب شورایی ایجاد شود که همه ارکان خود را در آن دخیل ببینند و مدیر آن هم امام جماعت باشد، چراکه مقام معظم رهبری فرمودند مدیر مسجد، امام جماعت است.

 

حجت الاسلام اوتارخانی افزود: در این حالت در چنین مجموعه ‌ای، کانون مساجد و بسیج و هر ارکان فعال در مسجد، نقش آفرینی داشته و می شود بین آنها هم تقسیم کار کرد.

 

در ادامه این نشست تعدادی از مدیران کانون های مساجد استان که در این جلسه حضور داشتند، دغدغه های خود را در حوزه کانون های مساجد مطرح کرده و بر ضرورت هم راستا بودن اعضای مسجد با اهداف مسجد، توجه به برنامه های تربیتی و جذب نوجوانان به مسجد برای مدیرپروری، معرفی مربی برای آموزش مخاطبان، توجه به آموزش درون گروهی، ایجاد حس رقابت در بین نوجوانان کانون های مساجد مختلف، استفاده از ظرفیت کانون های مساجد در حوزه های تخصصی، بازدید میدانی مدیران و اعضای کانون ها از فعالیت های کانون های استان و سایر استان ها، پشتیبانی و هدایت فکری کانون ها از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد، توجه به تربیت نفوس انسانی با توجه به شاخصه های اسلامی و دینی، نشان دادن قدرت کانون های مساجد با اجرای برنامه های مشترک و جذب مربی برای برگزاری دوره های آموزشی و تربیتی تأکید کردند.