استفاده از مشارکت مردم لازمه کار تشکیلاتی است
استفاده از مشارکت مردم لازمه کار تشکيلاتي است
استاد دانشگاه و فعال فرهنگی استان قزوین:

استفاده از مشارکت مردم لازمه کار تشکیلاتی است

حجت الاسلام قدس در جمع مديران کانون هاي تخصصي خواهران استان قزوين گفت: استفاده از مشارکت مردم تکنيک مهم ديگر در کار تشکيلاتي است و براي اين امر هم بايد محيطي را درست کنيد که افراد بتوانند کار کنند.
شناسه خبر : 53346 تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۰۲
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حجت الاسلام قدس استاد دانشگاه و فعال فرهنگی استان امروز (پنجشنبه ۹ آذر) در همایش آموزشی مدیران کانون های تخصصی خواهران استان قزوین گفت: در کار تشکیلاتی مواردی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و اولین موضوع در تشکیلات، هدف سازمانی است که نباید از هدف غفلت کرد.

 

این استاد دانشگاه افزود: دومین موضوع در کار تشکیلاتی این است که هدف همواره مورد توجه قرار گیرد و مکرر یادآوری شود تا از آن غفلت نشود و این یادآوری از آنجا مهم است که بر اساس آیه قرآن کریم مخلصین کسانی هستند که خالص شده هستند و مخلصین وقتی خالص می شوند که همواره به یاد آخرت هستند و آخرت را به خود متذکر می شوند.

 

وی ادامه داد: سومین موضوع در کار تشکیلاتی این است که کارهای اضافی کنار گذاشته شود زیرا کارهای حاشیه ای و اضافی سبب می شود از هدف دور شویم.

 

حجت الاسلام قدس خاطر نشان کرد: استفاده از مشارکت مردم تکنیک مهم دیگر در کار تشکیلاتی است و برای این امر هم باید محیطی را درست کنید که افراد بتوانند کار کنند و برای این امر هم باید هزینه آزمون و خطا دهید.

 

وی گفت: اصل وحدت فرماندهی در کار تشکیلاتی مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد و اگر انتقادی دارید به صورت‌ پیشنهاد مطرح کنید چراکه وحدت فرماندهی، اصل مسلم مدیریتی است.

 

استاد دانشگاه یادآور شد: موضوع دیگر در کار تشکیلاتی، کار تیمی و تیم سازی و همچنین مکتوب کردن اقدامات است که بسیار اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام قدس خاطر نشان کرد: ارزش زن بالاست و این گوهر بودن خود را در نظر بگیرید و کار تیمی انجام دهید و ویژگی های نسل جدید را بخوانید و بدانید نسل جدید احساس تنهایی می کند و به شدت می‌خواهد مطرح شود.