همایش آموزشی مدیران کانون های تخصصی خواهران استان قزوین برگزار شد
همايش آموزشي مديران کانون هاي تخصصي خواهران استان قزوين برگزار شد

همایش آموزشی مدیران کانون های تخصصی خواهران استان قزوین برگزار شد

همايش آموزشي مديران کانون هاي تخصصي خواهران استان قزوين در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان برگزار شد.
شناسه خبر : 53345 تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۵۷
به گزارش روابط روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حجت الاسلام مهدی جو امام محله مهرگان امروز (پنجشنبه ۹ آذر) در همایش آموزشی مدیران کانون های تخصصی خواهران استان قزوین گفت: سه نوع نگاه در موضوع زن در جهان مطرح است که یک نگاه جنسیتی و منهای ماهیت آدمی است، یک نگاه ، نگاه آدمی منهای شرایط جنسیتی است و یک نگاه هم جمع اینها یعنی انسان مونث است.

 

امام محله شهر مهرگان ادامه داد: اولین موضوع خلقت انسان و اولین ماجرای کنشگری انسان و بازخورد حرکت انسان، موضوع محوری جنسیت و تلاقی جنسیت با آدمیت و انسانیت است.

 

وی در ادامه با اشاره انواع تربیت گفت: ماهیت تربیت نسل و تربیت نفس، کنترل حرص است و ۲ مدل تربیت داریم که یک مدل، تربیت جسمی و فکر مادی بوده که عقل معاش است و مدل دیگر تربیت روحی و فکر معنوی بوده که عقل معاد است.

 

حجت الاسلام مهدی جو اعلام کرد: برای تربیت کوثری که مبنای آن مدیریت حرص است اسلام یک واژه «حیا» را مطرح می کند که آنقدر حیا مهم است که شاکله دین و ملاک داخل بودن در دین، این یک کلمه است به طوری که کسی که برای او حیایی نیست، دینی ندارد.

 

وی با اشاره به سختی ها و امتحانات الهی در زندگی حضرت ایوب (ع) اظهار کرد: از امروز که عنوانی یافتید بدانید امتحانات الهی شروع می شود و بدانید موانعی دارید و سنگر‌هایی را باید فتح کنید و برای این امر باید پشتوانه های قرآنی را همراه داشته باشید.

 

امام محله مهرگان با اشاره به نقش بانوان در جهاد تبیین توضیح داد: جهاد کبیر، جهاد تبیین است و حضرت زهرا (س) شهیده جهاد تبیین است و جهاد تبیین تنها سلاح در برابر سوگند شیطان بوده و رسوا کننده چهره شیطان است و حضرت زهرا (س) چون بانو بود و یک بانو عنصر پرورش دهنده و زاینده افکار است، برای جهاد تبیین انتخاب شد.

 

وی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س) این ماموریت را بر عهده گرفت زیرا یک بانو است و قرآن را بلد است و انسان ها برای تحت تاثیر قرار گرفتن نیاز به عنصر احساس و عاطفه دارند.

 

حجت الاسلام مهدی جو یادآور شد: مهمترین عنصر دفاع از حقیقت و برجسته ترین عنصر برای بندگی خدا، زن است.