امروز حضور بانوان در مساجد یک ضرورت است
امروز حضور بانوان در مساجد يک ضرورت است
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین:

امروز حضور بانوان در مساجد یک ضرورت است

حجت الاسلام کاظم لو گفت: بيش از نيمي از جمعيت جامعه را بانوان تشکيل مي دهند و تربيت بخش ديگر جامعه نيز در دست اين بانوان است بنابراين امروز حضور آنها در مساجد يک ضرورت است.
شناسه خبر : 53234 تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۵۳
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حجت الاسلام کاظم لو با اشاره به ضرورت حضور منسجم بانوان در مساجد گفت: بیش از نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند و تربیت بخش دیگر جامعه هم در دست این بانوان است اگر با این مقدمه، حضور بانوان را در مسجد منع کرده و یا کمرنگ کنیم به تربیت و سبک زندگی صدمه زده ایم بنابراین حضور بانوان در مسجد جایگاه ویژه داشته و اهمیت دارد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین ادامه داد: حضور با برنامه و منسجم بانوان در مسجد بسیار اهمیت دارد، یعنی اگر خواهری برای مسجد رفتن برنامه دارد به گونه ای تنظیم کند که از این حضور بهره معنوی و اجتماعی ببرد. 

 

وی عنوان کرد: در گذشته، در مساجد فقط بحث معنوی مطرح بود و امروز مسجد محل حل مسائل اجتماعی و حتی گاهی خانوادگی است بنابراین به نظر می رسد که حضور بانوان مانند آقایان در مسجد ضرورت دارد و این انسجام و حضور با برنامه موجب می شود این حضور مفیدتر باشد.

 

حجت الاسلام کاظم لو اعلام کرد: اگر کسی این حق را از بانوان بگیرد و یا خود خواهران به بهانه های واهی، خود را از مسجد دور کنند، بخشی از مسائل اجتماعی را نمی شنوند و این امر در تربیت فرزندان اثرگذار است چراکه اگر مادر در مسائل اجتماعی، شرعی و فردی آگاهی نداشته باشد، ممکن است با حرکتی ذهن و روح فرزند خود را مکدر کند.

 

وی خاطر نشان کرد: زمانی با توجه به نوع ساختمان مساجد، این شرایط و فضا برای حضور بانوان مهیا نبود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و مجاهدت ها، مساجد ما بهتر از خانه ها هستند، بنابراین معنا ندارد بگوییم مسجد زن، خانه اوست مگر اینکه ضرورت اقتضا کند اما اصل اولیه امروز حضور بانوان در مسجد است.