حضور منسجم بانوان در مساجد ضروری و اثرگذار است
حضور منسجم بانوان در مساجد ضروري و اثرگذار است
مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای چوبیندر مسجد صاحب الزمان (عج) قزوین:

حضور منسجم بانوان در مساجد ضروری و اثرگذار است

ابراهيمي گفت: بايد اين باور در جامعه ما رشد کند که به طور کلي حضور بانوان در مساجد از نظر اسلام مثبت و موثر است چراکه مساجد به عنوان پايگاه هاي فرهنگي و متعالي در جامعه محسوب مي‌شود.
شناسه خبر : 53218 تاریخ انتشار : ۷ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، ابراهیمی با اشاره به اهمیت حضور منسجم بانوان در مساجد گفت: خانواده هسته اصلی جامعه است و تأثیر مثبت عوامل بر خانواده و جامعه، امری تفکیک ناپذیر است در واقع این اثر مثبت بر خانواده، اثرات مثبت بر جامعه را در پی دارد.      

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای چوبیندر مسجد صاحب الزمان (عج) ناحیه چوبیندر قزوین ادامه داد: در منابع روایی، احادیث زیادی وجود دارد که همگی بیانگر این است که مساجد متعلق به تمام مردم، اعم از زن و مرد است و میان مرد و زن هیچگونه تفاوتی وجود ندارد؛ زیرا واژه‌هایی مانند انسان‌های با تقوا، مؤمن، متقین، اهل مسجد وغیره به گروه خاصی اختصاص ندارد و برای عموم مسلمانان است.

 

وی عنوان کرد: در آیاتی که ایمان آورندگان را به عبادت جمعی فرامی‌ خواند و یا آیات مربوط به مساجد، هیچ یک از آیات، اختصاص به مردان ندارد و بانوان را هم شامل می‌شود، بنابراین باید این باور در جامعه ما رشد کند که به طور کلی حضور بانوان در مساجد از نظر اسلام، مثبت و موثر است چراکه مساجد به عنوان پایگاه های فرهنگی و متعالی در جامعه محسوب می ‌شود.  

 

ابرهیمی اعلام کرد: بانوان به عنوان نیمی از افراد تشکیل دهنده جامعه و به عنوان موثرترین عضو در خانواده هستند، بنابراین عملکرد عبادی آنان ابتدا بر خودشان و سپس بر تک تک افراد خانواده و جامعه  تأثیرگذار است و ثمراتی را در پی دارد. 

 

وی با اشاره به ثمرات حضور منسجم بانوان در مسجد اظهارکرد: ایجاد وحدت و همبستگی، حضور عفیفانه زنان در جامعه، دوستی ها و ارتباطات سالم، توجه بانوان به پروردگار و حضور قلبی که قرین زندگی فردی و اجتماعی آنها می‌شود، یادگیری نحوه استفاده از فرصت ها، جویا شدن از احوال دیگر مومنین، شادی و آرامش روحی جامعه و ایجاد بستری مناسب برای انتقال دانش و علوم و فنون از جمله ثمرات حضور بانوان در مسجد است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای چوبیندر مسجد صاحب الزمان (عج) ناحیه چوبیندر قزوین توضیح داد: تقویت مساجد به عنوان پایگاه حضور مسلمانان و الگوسازی برای اجتماع، حضور بانوان در کنار آقایان به عنوان عضو تفکیک ناپذیر از جوامع، بالا بردن توانایی انجام عبادات و یادگیری صحیح آنان، ایجاد فضایل اخلاقی و ثبوت آنها و غیره از دیگر آثار حضور  بانوان در مسجد است.

 

وی خاطر نشان کرد: حضور منسجم بانوان در مساجد بسیار حائز اهمیت است و این حضور آنجا معنا می‌شود که تمام عوامل موثری که برشمردیم را تقویت کرده تا سبب شود بانوان ما با الگوپذیری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بانوانی متعالی ، معتقد، مؤمن و مجاهد باشند.

 

ابراهیمی یادآور شد: همچنین با مهیا شدن این فضا، می‌توان با نشان دادن بانوی به کمال رسیده اسلام به عنوان الگوی برتر، برای ترویج اسلام در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی و خانوادگی درسطح جهان بهره ‌برد.