تأسیس کانون های تخصصی خواهران در مساجد در ایفای نقش مادران در تربیت دینی اثرگذار است
تأسيس کانون هاي تخصصي خواهران در مساجد در ايفاي نقش مادران در تربيت ديني اثرگذار است
مشاور استاندار قزوین:

تأسیس کانون های تخصصی خواهران در مساجد در ایفای نقش مادران در تربیت دینی اثرگذار است

وفاپور گفت: اگر کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در سطح کشور و همچنين استان قزوين در حوزه خواهران هم به صورت تخصصي فعاليت داشته باشند، مي توانند نقش خوب و عمده اي را در پرورش فرزندان ايفا کنند بنابراين تشکيل کانون هاي تخصصي خواهران اتفاق مبارکي است که اميدواريم رقم بخورد.
شناسه خبر : 53208 تاریخ انتشار : ۷ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۰۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، وفاپور با اشاره به ضرورت حضور منسجم بانوان در مساجد گفت: این موضوع همواره پیشنهاد ما بود که در هیئت امنای مساجد یکی از خواهران هم حضور داشته باشند چراکه نیمی از کسانی که در مسجد در بحث نماز و مراسم ها شرکت می کنند و حتی این حضور هم بیش از برادران است، خواهران هستند.

 

مشاور استاندار قزوین و فعال قرآنی ادامه داد: بنابراین با توجه به مأموریت و مسئولیتی که بانوان به عنوان مادر در خانواده به ویژه در حوزه تربیتی فرزندان ایفا می کنند، قطع یقین اگر با مسجد اتصال داشته باشد، این تربیت ویژه خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: اگر کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور و همچنین استان قزوین در حوزه خواهران هم به صورت تخصصی فعالیت داشته باشند، می توانند نقش خوب و عمده ای را در پرورش فرزندان ایفا کنند بنابراین تشکیل کانون های تخصصی خواهران  اتفاق مبارکی است که امیدواریم رقم بخورد.

 

وفاپور خاطر نشان کرد: از بزرگان نقل شده هیچ پسری مسجدی نمی شود، مگر با پدر به مسجد رفت و آمد داشته باشد و هیچ دختری مسجدی نمی شود مگر اینکه با مادر به مسجد رفت و آمد داشته باشد و این مهم را ما در تاریخ مسجد و خانواده مشاهده کرده ایم بنابراین اگر خانم ها نقش اساسی در برنامه های فرهنگی و مذهبی مسجد داشته باشند، در خانواده اثرگذارتر بوده و نتایج خوب آن در جامعه مشهود خواهد بود.