9 باب کانون جدید ویژه بانوان در قزوین راه اندازی می شود
9 باب کانون جديد ويژه بانوان در قزوين راه اندازي مي شود
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

9 باب کانون جدید ویژه بانوان در قزوین راه اندازی می شود

حجت الاسلام تقوي از راه اندازي 9 باب کانون فرهنگي هنري ويژه خواهران در سطح استان قزوين خبر داد.
شناسه خبر : 53182 تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۲۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین حجت الاسلام تقوی از راه اندازی 9 باب کانون جدید ویژه خواهران در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به سیاست ستاد هماهنگی کانونهای مساجد کشورمبنی برراه اندازی کانون فرهنگی هنری ویژه خواهران در مساجد، 9 باب کانون جدید ویژه خواهران دراستان آماده ثبت است. این تعداد غیر از21 کانون  خواهران است که پیش از این ثبت شده بودند. 

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به ضرورت انسجام فعالیت های بانوان در مساجد ادامه داد: در دین اسلام به زن و جایگاه آن توجه ویژه ای شده و زن از حضوردرعرصه های اجتماعی منع نشده است. برخلاف تصوری که گفته می شود زن باید خانه نشین باشد، در اسلام زن با حفظ جایگاه و کرامت خود در جایگاه هایی که می تواند اثرگذار باشد، دیده شده است به ویژه جایگاه هایی که به صورت تخصصی مربوط به حضور بانوان است.

 

وی عنوان کرد: ما در مسجد به چنین ضرورتی رسیدیم که زنان باید در حوزه ای که مربوط به بانوان است فعالیت کرده واثرگذارباشند. با توجه به اینکه دشمن تمرکز ویژه ای روی بانوان به ویژه نوجوانان و جوانان داشته، پادزهراین تهاجم، عملیات های صحیح فرهنگی توسط خود بانوان است و بهترین و امن ترین بستر برای فعالیت بانوان مساجد است. اکنون کانون ها این بستر را مهیا کرده اند.

 

حجت الاسلام تقوی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مدیران کانون های فرهنگی هنری خواهران در روز پنجشنبه 9 آذر خاطرنشان کرد: دوره توانمندسازی بانوان کنشگر در مسجد به صورت تخصصی ویژه مسئولان کانون در سه بخش برگزار می شود که این بخش ها شامل آموزش و توانمندسازی در کار تیمی و تشکیلاتی، آشنایی با جایگاه زن در ایجاد تمدن اسلامی و سبک فعالیت در کانون های مساجد و جایگاه کانون ها در مسجد است.

 

وی یادآورشد: ما مسجد را محور فعالیت فرهنگی در محله می دانیم و امام جماعت به عنوان مدیر مسجد بوده و مهم است که باقی ارکانی که در مسجد فعالیت می کنند اعم از بسیج و کانون، جایگاه خود را به شکل دقیق بشناسند تا تداخلی پیش نیاید. 

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین افزود: کانون های برادران، بسیج و کانون خواهران به عنوان حلقه های میانی در واقع باید باری را از دوش امام جماعت به عنوان مدیر مسجد و مردم محله بردارند.