مسجد می تواند کار دولت را در روستاها تمشیت کند
مسجد مي تواند کار دولت را در روستاها تمشيت کند
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

مسجد می تواند کار دولت را در روستاها تمشیت کند

براتي گفت: دولت به دليل موانعي که در روستاها دارد، خواستگاه اداري ندارد و از جاهايي که مي تواند کار دولت را در روستاها تمشيت کند، مسجد است.
شناسه خبر : 52796 تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۳۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حسین براتی در نشست با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان و کارکنان ستاد استان بیان کرد: من خود را از شما می دانم و ان شاالله افتخار همکاری با شما بیش از پیش میسر باشد.  

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان عضو شورای معاونان اداره کل است تا این تعاملات به صورت ساختاری و نهادینه شده شکل بگیرد.

 

وی اعلام کرد: لازم است در سفرهای رسمی به شهرستان ها هم مدیر ستاد حضور داشته باشند تا امام جمعه و فرماندار شهرستان بدانند حوزه کانون های مساجد در سبد فعالیتی فرهنگ و هنر اداره ارشاد است و این امر در دیده بانی مسئولان استان و شهرستان موثر است و اینکه کانون جایگاهی است که باید مورد اهتمام و حمایت قرار گیرد.    

 

براتی افزود: هفته آینده جلسه ای با مدیرکل امور بانوان استانداری و مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین داریم که حضور در این جلسات هم خوب است زیرا دست راست ادارات ارشاد در سطح کشوری در حوزه روستایی می تواند کانون ها باشد و دولت به دلیل موانعی که در روستاها دارد، خواستگاه اداری ندارد و از جاهایی که می تواند کار دولت را در روستاها تمشیت کند، مسجد است.

 

وی اضافه کرد: 2 حوزه بانوان و روستاها از جاهایی است که می توانیم با کانون های مساجد کار مشترک تعریف کنیم.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تأکید کرد: مساجد موفق را تکثیر کنید و لازم است در این حوزه زایش وجود داشته باشد. 

 

وی خاطر نشان کرد: کمک به ستاد کانون های مساجد استان در دستور کار ماست و در فصل پنج اعتباری داده شود، حوزه مسجد مدنظر ماست.

 

در ادامه سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین دارای 384 کانون فرهنگی هنری است و یکی از حوزه های مورد توجه در خصوص کانون ها، راه اندازی کانون خواهران است که تاکنون 21 کانون تخصصی ثبت شده و 9 کانون خواهران هم در حال ثبت است.

 

حجت الاسلام سید رئوف تقوی افزود: کانون فرهنگی هنری خواهران، بستری برای فعالیت بانوان است آن هم در زمانی که دشمن بیشتر کار خود را در حوزه زنان و دختران نوجوان متمرکز کرده است.

 

وی اعلام کرد: یکی از موضوعات مورد تمرکز ما ایجاد بستر فعالیت بانوان در مساجد است و با این نگاه هم کارگاه تصویرگری کودکان غزه برای دختران برگزار شد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم نحوه فعالیت در مساجد، تقسیم بندی خوبی داشته باشد و ایجاد بستر فعالیت خواهران به صورت ویژه مدنظر ماست.

 

وی تأکید کرد: برنامه دیگر ما آموزش برای کانون هاست و در هیئت اندیشه ورز مساجد که با حضور ارکان های دخیل در مسجد برگزار می شود، برنامه عملیاتی برای مسجد و ارتقا کارایی آن مورد توجه است و برای برگزاری این برنامه ها لازم است همه ارکان ها همراهی کنند.

 

حجت الاسلام تقوی یادآور شد: سومین کاری که مورد توجه ماست شبکه سازی برای کانون هاست که این مهم با استفاده از ظرفیت رابطین کانون ها مدنظر است.