مسجد ابرتشکیلاتی است که باید قدر آن را بدانیم
مسجد ابرتشکيلاتي است که بايد قدر آن را بدانيم
رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور:

مسجد ابرتشکیلاتی است که باید قدر آن را بدانیم

حجت الاسلام والمسلمين خداداده گفت: مسجد ابرتشکيلاتي است که اگر قدر آن را بدانيم و از آن استفاده کنيم، کارهاي مهمي اتفاق مي افتد.
شناسه خبر : 52346 تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۰۵
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز (سه شنبه ۲۵ مهر)در بازدید از کانون توحید مسجد فاطمه زهرا (س) قزوین بیان کرد: وقتی در بتن کار قرار می گیریم نشاط لازم برای خود و اطرافیان ایجاد می شود.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: اگر مدلی برای تربیت انسان غیر از مسجد وجود داشت، خداوند تبارک و تعالی به ما عرضه می کرد ولی هیچ مدلی غیر از مسجد نداریم و اگر مدل های مشابه را می بینید و مجموعه هایی که شکل می گیرند و کار حزبی و تربیتی انجام می دهند، نمی توانند رقیب مسجد باشند.

 

وی عنوان کرد: کارکرد مسجد فعالیت و پراکندگی مسجد حتی به صورت ظاهری هم با این مجموعه ها تفاوت دارد و این مجموعه ها باید سال های سال، صد سال و ۲۰۰ سال زحمت بکشند تا حتی از نظر تعداد به مسجد برسند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خداداده اعلام کرد: مسجد ابرتشکیلاتی است که اگر قدر آن را بدانیم و از آن استفاده کنیم کارهای مهمی اتفاق می افتد.

 

وی خاطر نشان کرد: حرکت مستقیم و در حد اعتدال حرکت کردن، موفقیتی برای هر مجموعه ای محسوب می شود و برای ارزیابی مجموعه ای نباید به تعداد افراد بنگریم، بلکه باید از پیرمرد تا نوجوان و خردسال در آنجا حضور داشته باشد تا بگوییم موفق است و در واقع از همه اقشار سنی و صنوف باید در آنجا نماینده داشته باشد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور یادآور شد: جانشین پروری در حوزه فعالیت های کانونی از مهارت های مهم هر مجموعه و تشکیلاتی است که در اینجا(کانون توحید) دارد اتفاق می افتد که امیدواریم همیشه موفق و پیروز باشید.

 

در ادامه سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: در ابتدای ورود به استان قزوین بازدیدی از ۲ کانون داشتیم و در این بازدید بیان داشتم بنده خود را مدیون مسجد می دانم و اگر رشدی حاصل شده و توفیقی ایجاد شده است، مدیون ساحت قدسی مسجد است و خود را بزرگ شده حوزه مسجد و وام دار آن می دانم.

 

حسین براتی افزود: امروز توفیق شد از کانون فعال و آتش به اختیار توحید بازدید کردیم که عمق تعصبات و فعالیت های آن جای مباهات دارد و خداقوت به فعالان این کانون می گوییم.

 

وی خاطر نشان کرد: همواره یکی از احتیاجات مسجد، پشتیبانی امام مسجد و هیئت امنای مسجد است که این مسجد از این ظرفیت خوب برخوردار است و این همنوایی و هم صدایی در حضور و فعالیت ها مشخص است که خداقوت می گوییم.

 

گفتنی است در ابتدا مدیر کانون فرهنگی هنری توحید گزارشی از فعالیت های این کانون در حوزه رسانه، کتاب و کتابخوانی، دیدار با خانواده شهدا و برنامه های تربیتی و دینی ارائه داد.