توجه به کانون های مساجد رویکرد شورای اسلامی شهر قزوین است
توجه به کانون هاي مساجد رويکرد شوراي اسلامي شهر قزوين است
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین:

توجه به کانون های مساجد رویکرد شورای اسلامی شهر قزوین است

اشدري گفت: يکي از مباحثي که در شوراي شهر به صورت جدي پيگيري شده، نگاه جدي به کانون هاي مساجد به عنوان هر مسجد يک فرهنگسرا است.
شناسه خبر : 52196 تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۳۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، فاطمه اشدری در جلسه کمسیون فرهنگی شورای شهر قزوین که با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان و تعدادی از مدیران فعال کانون های فرهنگی هنری شهر قزوین و در آستانه 19 مهر سالروز بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون های مساجد برگزار شد، بیان کرد: یکی از مباحثی که در شورای شهر به صورت جدی پیگیری شده، نگاه جدی به کانون های مساجد به عنوان «هر مسجد یک فرهنگسرا» است و سازمان فرهنگی ورزشی برای موضوع مهم «هر مسجد یک فرهنگسرا» باید بودجه ای تعریف کرده باشد.

 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: سازمان فرهنگی ورزشی باید برای همه ذائقه های مردم شهر برنامه داشته باشد و برنامه های آن نباید منحصر به یک برنامه های خاص باشد.

 

وی عنوان کرد: با توجه به موضوعی که یکی از کانون ها در خصوص نبود فضای ورزشی و تفریحی برای بانوان مطرح کردند، ما چندین بار اعلام کرده ایم که با مدارس هماهنگی های صورت گیرد و امکانات ورزشی در اختیار آنها قرار دهیم که در هر محله در ساعات بعدازظهر، فضای مدارس دخترانه در اختیار مادران و دختران و فضای مدارس پسرانه در اختیار پدران و پسران قرار گیرد.

 

اشدری افزود: امروز کانون های فرهنگی هنری و مراکز فرهنگی مساجد باید سرفصل خود را در بودجه داشته باشند و توجه داشته باشیم که اینها با فعالیت هایی که دارند در واقع باری را از دوش ما برمی دارند.

 

در ادامه عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: رویکرد شورای ششم فرهنگی است و لازم است شنونده سخنان کانون های فرهنگی هنری مساجد باشیم تا راهبرد کلی داشته باشیم.

 

مهری سادات تقوی با اشاره به دغدغه یکی از مدیران کانونی در خصوص نبود مربی  تخصصی در حوزه هویت ملی و هویت جنسی اعلام کرد: پیشنهاد می شود دوره تربیت مربی توسط سازمان فرهنگی ورزشی برگزار شود و از هر کانون دو تا سه نفر شرکت کنند چراکه این امر نیاز شهر است.

 

وی با تقدیر از اقدامات کانون های مساجد اضافه کرد: برخی از کانون های فرهنگی هنری بسیار خوب عمل کرده و جای بسیاری از مسائل مهم فرهنگی و اجتماعی که خانواده ها از آن غافل شده اند را جبران کرده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم در ادامه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به خصوص در دهه 60 بسیاری از کارها در مسجد صورت می گرفت و مجدد باید این مسیر احیا شود.

 

ولی چگینی توضیح داد: حضور کودکان و نوجوانان در مساجد ضرورتی انکارناپذیر است و کانون ها در این امر می توانند نقش آفرین باشند و در نهضت بازگشت به مسجد هم کانون ها می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: پیوند مسجد و مدرسه اگر رخ دهد، کار تربیتی مد نظر مقام معظم رهبری به معنای واقعی کلمه ظهور و بروز خواهد داشت و توفیقات خوبی حاصل می شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: شورای ششم در مدت زمان فعالیت خود بودجه خوبی را در حوزه فرهنگی قرار داده است و این بودجه به نسبت شوراهای گذشته به صورت چشمگیر افزایش داشته و این امر نشان دهنده توجه شورا به حوزه فرهنگ است و ما تمام قد در خدمت دوستان مسجدی هستیم و ایمان داریم اگر مسجد فعال باشد بسیاری از مشکلات و مسائل نوجوانان و جوانان مرتفع می شود.

 

در ادامه رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اظهار کرد: بخشی از برنامه های ما به ویژه در مناسبت ها در مساجد برگزار می شود و ما می توانیم در قالب تفاهم نامه با کانون های فرهنگی هنری وارد مذاکره شویم و در اجرای برنامه ها از این ظرفیت استفاده کنیم.

 

حسین برجی یادآور شد: هرچه از این ظرفیت استفاده کنیم در واقع هم به مردمی سازی کمک کرده ایم و هم اینکه ظرفیت مستمری را برای برگزاری برنامه ها تعریف کرده ایم.