گستره فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد باعث افتخار است
گستره فعاليت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد باعث افتخار است
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین:

گستره فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد باعث افتخار است

اللهياري گفت: گستره فعاليت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در اين سطح باعث افتخار است چراکه مجموعه اي بدون عقبه مالي و با داشتن دغدغه، اينگونه اثرگذار است.
شناسه خبر : 52195 تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۲۷
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، قاسم اللهیاری در جلسه کمسیون فرهنگی شورای شهر قزوین که با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان و تعدادی از مدیران فعال کانون های فرهنگی هنری شهر قزوین و در آستانه 19 مهر سالروز بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون های مساجد برگزار شد، بیان کرد: امروز در جمع کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم که پیشانی اقدامات و فعالیت های فرهنگی در شهرها هستند و این اقدامات در تراز اداره فرهنگ و مجموعه های سازمان یافته اداری است و این حجم از برنامه های کانون ها، قابل تقدیر است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: گستره فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در این سطح باعث افتخار است چراکه مجموعه ای بدون عقبه مالی و با داشتن دغدغه اینگونه اثرگذار است.

 

وی عنوان کرد: با توجه به گزارش ارائه شده از سوی برخی کانون ها که با آن مواجه بودیم، این کانون ها با گستردگی برنامه ای که دارند بار یک دستگاه حاکمیتی را به دوش می کشند و با امکانات و ظرفیت مالی بسیار کم، ولی با اراده در حال فعالیت هستند.

 

اللهیاری اعلام کرد: حمایت از حلقه های میانی و تقویت آنها در شورای ششم مورد توجه است و از همین رو هم مجموعه ای نبوده که با طرح و برنامه مشخص به شورا مراجعه کند و بدون حمایت از آن برود.

 

وی تأکید کرد: نگاه ما این است که برای سال های آینده در روکش بودجه، ردیف مشخصی را با عنوان حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد داشته باشیم و ان شاالله ظرفیت هایی که مجموعه شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری هم دارد مانند فرهنگسرا، سالن، مربی و غیره در خدمت مجموعه کانون ها قرار خواهد گرفت. 

 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به دغدغه یکی از کانون ها در خصوص کمبود فضا برای کار فرهنگی و ورزشی برای بانوان خاطر نشان کرد: فرهنگسرای تخصصی بانوان در خیابان منتظری قزوین می تواند محل مراجعه کانون ها باشد و از ظرفیت این فرهنگسراها می توانید استفاده کنید.

 

وی گفت: حمایت از مجموعه کانون های مساجد دغدغه ما بوده و بسیاری از کسانی که به جایگاهی دست یافته اند شروع به کارشان از همین کانون ها بوده است و بسیاری از نوجوانان هم با دعوت کانون های فرهنگی هنری به مساجد، مسیر زندگی شان تغییر می کند.

 

اللهیاری یادآور شد: این آمادگی وجود دارد که از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد بازدید داشته باشیم و با توجه به حجم و گستردگی فعالیت های کانون ها، حمایت از آنها هم صورت گیرد.