مسجد باید در محله نقش فرهنگی تعیین کننده ای را ایفا کند
مسجد بايد در محله نقش فرهنگي تعيين کننده اي را ايفا کند
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

مسجد باید در محله نقش فرهنگی تعیین کننده ای را ایفا کند

براتي گفت: مسجد علاوه بر حوزه ديني و به صورت مشخص عبادي، مي تواند نقش فرهنگي تعيين کننده اي را در محله ايفا کند و نسبت به پرورش کساني که با مسجد مراوده دارند، اثرگذار باشد.
شناسه خبر : 51848 تاریخ انتشار : ۵ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۲۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حسین براتی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين در بازدید از کانون فرهنگی هنری سروش مسجد خاتم الانبیا قزوین که به همراه محمدحسین باغبانها مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین صورت گرفت، بیان کرد: با توجه به فعالیت هایی که در این کانون انجام می شود، به نظر می رسد مسجد، نقطه ثقلی برای محله است.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين ادامه داد: صرف نظر از خواستگاه معنوی، ظرفیت آموزشی، تربیتی، اجتماعی و فرهنگی که این مسجد از خود بروز داده، سبب شده این مکان نقطه امن و آرامش بخشی باشد تا همه از فعالیت هایی که مسجد ارائه می کند، بهره گیرند و این امر مزیت خوب و بزرگی برای محله است.

 

وی عنوان کرد: برای ما مغتنم است مردم فکر کنند مسجد علاوه بر حوزه دینی و به صورت مشخص عبادی، می تواند نقش فرهنگی تعیین کننده ای را در محله ایفا کند و نسبت به پرورش کسانی که با مسجد مراوده دارند، اثرگذار باشد که این مهم جای تبریک دارد.

 

براتی اعلام کرد: ما خود را بدهکار و وام دار مسجد دانسته و سعی ما بر این است نقش آفرینی بیشتری در حوزه مسجد داشته باشیم و ان شاالله این امر محقق شود.

 

در ادامه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: مسجد خاتم الانبیا جزو مساجدی است که فعالیت خاص و جدی در بحث نوجوانان انجام می دهد و فضای فعالیت های آن هم نسبت به سال گذشته جدی تر شده است و ان شاالله ما بتوانیم حمایت بیشتری را از این کانون داشته باشیم.

 

محمدحسین باغبانها افزود: مباحث خدماتی از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان در حوزه بهره مند از مواردی نظیر سانس استخر، اردوگاه ها و غیره ادامه دارد و با اداره کل ورزش و جوانان استان هم در حال تعامل هستیم تا بتوانیم امکانات ورزشی مساجد را به روز کنیم.