توزیع 200 هزار پرس غذای گرم در بین زائران حسینی در موکب سیدالشهدا آوج
توزيع 200 هزار پرس غذاي گرم در بين زائران حسيني در موکب سيدالشهدا آوج
مدیر کانون فرهنگی هنری راهیان کربلا مسجد حضرت علی بن ابی طالب شهرستان آوج:

توزیع 200 هزار پرس غذای گرم در بین زائران حسینی در موکب سیدالشهدا آوج

فلاح رحماني با اشاره به توزيع 200 هزار پرس غذاي گرم در بين زائران حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در موکب سيدالشهدا گفت: يکي از فعاليت ها و خدمات اين موکب، طبخ غذاي گرم است که به صورت روزانه، غذا در بين زائران اربعين حسيني توزيع مي شود.
شناسه خبر : 50982 تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۳۹

علی فلاح رحمانی در گفت وگو روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به فعالیت های موکب سیدالشهدا در شهرستان آوج گفت: موکب سیدالشهدا در خروجی شهر آوج به سمت همدان برپاست و این موکب از سال 92 به همت فعالان مسجد حضرت علی بن ابی طالب برپا شده و هر سال با شکوه تر از سال های گذشته در راستای خدمت رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فعالیت می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری راهیان کربلا مسجد حضرت علی بن ابی طالب شهرستان آوج ادامه داد: این موکب در سال جاری فعالیت خود را از سوم شهریور ماه آغاز کرده و خدمات رسانی آن به زائران حسینی تا 19 شهریور ماه ادامه دارد.

 

وی با اشاره به توزیع 200 هزار پرس غذای گرم در بین زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در موکب سیدالشهدا عنوان کرد: یکی از فعالیت ها و خدمات این موکب، طبخ غذای گرم برای زائران است که به صورت روزانه، غذا در بین زائرانی که به منظور حضور در پیاده روی اربعین عازم عراق هستند و در این محل توقف داشته و استراحتی دارند، توزیع می شود.

 

فلاح رحمانی اعلام کرد: موکب سیدالشهدا آوج در واقع یکی از بزرگترین و مهمترین موکب های غرب کشور است که به صورت مردمی برپا شده است و در واقع مردم کل شهرستان آوج به برپایی این موکب کمک می کنند و کمک های نقدی و غیرنقدی دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: این موکب به صورت 24 ساعته فعالیت دارد و علاوه بر خدمات در حوزه اسکان و اطعام، غرفه فرهنگی ، غرفه کتاب، برپایی نماز جماعت و اجرای گروه سرود از جمله برنامه های این موکب است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری راهیان کربلا مسجد حضرت علی بن ابی طالب شهرستان آوج یادآور شد: تعداد 150 نفر از جوانان و خواهران و برادران در موکب سیدالشهدا فعالیت دارند و کانون فرهنگی هنری راهیان کربلا هم در برپایی این موکب مشارکت دارد و اعضای آن حضور فعالی را در این موکب دارند و به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خدمات ارائه می دهند.