آسیب های شخصیتی و مهارتی از تبعات منفی تک فرزندی است
آسيب هاي شخصيتي و مهارتي از تبعات منفي تک فرزندي است
استاد حوزه علمیه قزوین:

آسیب های شخصیتی و مهارتی از تبعات منفی تک فرزندی است

چگيني گفت: با گذشت چندين سال امروز آسيب تک فرزندي نمايان شده و فرزندان ما دچار آسيب هاي شخصيتي و مهارتي شده اند.
شناسه خبر : 50817 تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، فاطمه چگینی استاد حوزه علمیه قزوین در نشست طرح جمعیتی «یکی کمه دوتا کافی نیست» که در مسجد موسی بن جعفر (ع) شهر نرجه برگزار شد، بیان کرد: با گذشت چندین سال امروز آسیب تک فرزندی نمایان شده و فرزندان ما دچار آسیب های شخصیتی و مهارتی شده اند که این تبعات، نتیجه تک فرزندی است.

 

 

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: کسانی که خانواده پرجمعیت داشته و دارای حداقل سه فرزند هستند، خانواده ای پویا و پرهیجان دارند و یک گروه از خانواده ها، خانواده خاموش هستند که دارای تک فرزند یا دو فرزند هستند و آسیب های تک فرزندی بسیار زیاد است و یکی از آسیب ها نگرانی بیش از حد والدین برای فرزند است.

 

وی عنوان کرد: وقتی سن افزایش می یابد، نیاز والدین به فرزند بیشتر می شود، اگر این فرزند قدرشناس نباشد، پدر و مادر به شدت آسیب می بیند، ولی اگر پدر و مادر چندین فرزند داشته باشد، فرزندان دیگر جای قدر نشناسی فرزند دیگر را پر می کنند.

 

چگینی اعلام کرد: خانواده ای که پر جمعیت است، والدین هر لحظه در حال تلاش برای فرزندان شان هستند و در نتیجه فکر و استرس در آنها راه ندارد و از طرفی فرزندان ها هم با داشتن خواهر و برادر، شاداب تر بوده و همچنین احساس می کنند پشتوانه دارند و این امر در برابر تحمل ناملایمات و سختی بسیار موثر است.

 

وی یادآور شد: تک فرزندی به هیچ وجه خوب نیست و موجب تنهایی پدر و مادر در میانسالی شده و اگر ما نتوانیم فرزند خود را خوب تربیت کنیم تمام سرمایه ما به باد رفته است بنابراین امروز باید به این مهم توجه کرده و در ازدیاد نسل شیعه بکوشیم.

 

گفتنی است نشست طرح جمعیتی «یکی کمه دوتا کافی نیست» در شهر نرجه توسط ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، تشکل شهید ستاری و کانون راه ظهور مسجد موسی بن جعفر (ع) شهر نرجه از توابع تاکستان برگزار شد.