جوانی جمعیت امری ضروری برای حفظ امنیت کشور است
جواني جمعيت امري ضروري براي حفظ امنيت کشور است
استاد حوزه و دانشگاه:

جوانی جمعیت امری ضروری برای حفظ امنیت کشور است

آقازاده گفت: بايد جوانان را به فرزندآوري تشويق کنيم تا کشور را نگه داريم و امنيت اين کشور حفظ شود.
شناسه خبر : 50617 تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، نرگس آقازاده استاد حوزه و دانشگاه در نشست طرح جمعیتی «یکی کمه دوتا کافی نیست» که در حسینیه روستای لوشکان برگزار شد، بیان کرد: امام حسین (ع) هرچه داشت در راه خداوند متعال داد و بسیار جانفشانی و ایثار کرد و در روایات سفارش شده هر کاری می کنیم برای رضای خدا، امامان و ائمه اطهار باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: انسان هرکسی را دوست داشته باشد به سخنان او گوش می دهد بنابراین اگر می گوییم یا حسین و ابراز محبت به این امام می کنیم، باید پیرو این امام باشیم.

 

وی عنوان کرد: کربلا جلوه هایی دارد که بسیار زیباست اولین آن مروت و جوانمردی است، جوانمردی یعنی در اوج قدرت و اختیار، متواضع بود و با توجه به اینکه بانوان مدیر خانه هستند، باید متواضع باشند.

 

آقازاده تصریح کرد: دومین جلوه و زیبایی کربلا، وفاداری به دین و قرآن و تسلیم بودن در برابر رضای خداست، تسلیم در برابر واجبات مهم است که تربیت فرزند، فرزندآوری، ححاب و عفاف از جمله این موارد است.

 

وی خاطر نشان کرد: آنچه تا به امروز ما را نگاه داشته آثار کربلاست، این دنیا، دنیای پیچیده است و اگر ما تسلیم رضای خدا باشیم، هیچ چیزی ما را ناراحت نمی کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر ما رضای خداوند سبحان را در نظر بگیریم و به او توکل کنیم، هراسی از فرزندآوری نداریم، دشمن به دنبال این است ما را از دین و امامان جدا کند، بنابراین باید هوشیار باشیم و بدانیم دشمن از این فرزندآوری و ازدیاد نسل شیعه، هراس دارد.

 

وی با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت در اقتصاد کشور تاکید کرد: اگر ما نیروی جوان نداشته باشیم، چرخ صنعت این کشور را چه کسی بچرخاند بنابراین باید فرزندآوری را مورد توجه قرار دهیم.

 

آقازاده یادآور شد: باید جوانان را به فرزندآوری تشویق کنیم تا کشور را نگه داریم و امنیت این کشور حفظ شود.

 

گفتنی است نشست طرح جمعیتی «یکی کمه دوتا کافی نیست» در حسینیه روستای لوشکان تاکستان توسط ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، تشکل شهید ستاری و کانون فرهنگی هنری نورالمبین برگزار و از مادران دارای بیش از 3 فرزند تقدیر شد.