بازدید نمایندگان ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور از ۲ کانون فرهنگی هنری در قزوین
بازديد نمايندگان ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد کشور از ۲ کانون فرهنگي هنري در قزوين

بازدید نمایندگان ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور از ۲ کانون فرهنگی هنری در قزوین

نمايندگان ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور از ۲ کانون فرهنگي هنري فعال در حوزه اوقات فراغت در قزوين بازديد کردند.
شناسه خبر : 50476 تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۵۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، هادی کاظمی و جعفر صادق بیگی نمایندگان ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور از کانون شهدای چوبیندر مسجد صاحب الزمان (عج) روستای چوبیندر و از کانون های فعال در اجرای برنامه های اوقات فراغت بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند فعالیت های این کانون ها قرار گرفتند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای چوبیندر در این بازید با اشاره به فعالیت های این کانون بیان کرد: ما در کانون برنامه های مختلفی داریم به طوری که برنامه های ما در حوزه قرآنی، هنری، مشاوره و غیره است و کادر کانون هم فی سبیل الله در این مجموعه مشغول به کار هستند.

 

زهرا ابراهیمی افزود: بحث دیگر در این کانون، مهدکودک و پیش دبستانی است که با محوریت آموزه های قرآنی و سیره اهل بیت (ع) کار می کند و سال گذشته بیش از ۱۰۰ نفر دانش آموز داشتیم که ۱۵ سوره قرآن کریم را حفظ کردند و ۲ مربی ما هم حافظ قرآن کریم هستند.

 

وی یادآور شد: در این کانون ۴۰۰ نفر از برنامه های ما استفاده می کنند و سعی کردیم در مراسم ها و فعالیت ها، از ظرفیت کودکان و نوجوانان استفاده کرده و از این طریق مسئولیت پذیری را در آنها تقویت کنیم و برنامه های دینی، مهارتی و بازدیدی را هم متناسب با سنین آنها داریم.

 

در ادامه نمایندگان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از کانون محسن الزهرا مسجد صاحب الزمان (عج) قزوین بازدید کردند و مدیر کانون فرهنگی هنری محسن الزهرا در این بازدید بیان کرد: ما در این کانون در 2 حوزه خواهران و برادران فعالیت داریم و همچنین دارای مرکز نیکوکاری و پایگاه بسیج هستیم و در مدل های مختلف کار می کنیم.

 

حجت الاسلام میلاد قلی پور خاطر نشان کرد: گروه سرود فعالی داریم که در مناسبت های مختلف اجرای برنامه دارند و همچنین طرح تربیتی ویژه دختران و پسران داریم.

 

وی تاکید کرد: سعی کردیم از تمام ظرفیت و فضای مسجد به خوبی استفاده کنیم و در حوزه آموزشی نوجوانان کار می کنیم و سعی می کنیم نوجوانان حضور ماندگاری در مسجد داشته باشند.

 

محمدحسین باغبانها مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین هم در این بازدید اظهار کرد: برخی مساجد برای فعالیت بحث کمک را مطرح می کنند ولی مسجد صاحب الزمان و کانون محسن الزهرا مصداقی و الگویی است که توانسته به خوبی در محله نقش آفرین باشد به طوری که اقدامات این کانون در ایامی نظیر کرونا و غیره مثال زدنی است.