راه زندگی صحیح در پیروی از قرآن و دستورات اهل بیت (ع) است
راه زندگي صحيح در پيروي از قرآن و دستورات اهل بيت (ع) است
استاد حوزه علمیه قزوین:

راه زندگی صحیح در پیروی از قرآن و دستورات اهل بیت (ع) است

چگيني با اشاره به نگاه قرآن در خصوص ضرورت فرزندآوري و تدام نسل گفت: رمز و راه زندگي صحيح پيروي از قرآن و دستورات اهل بيت (ع) است که اين مهم ما را به سعادت مي رساند.
شناسه خبر : 50204 تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، فاطمه چگینی استاد حوزه علمیه قزوین در نشست طرح جمعیتی «یکی کمه دوتا کافی نیست» که در مسجد امیرالمومنین (ع) شهر اقبالیه برگزار شد، بیان کرد: یکی از معضلاتی که امروز شاهد هستیم، بحث سقط جنین است که متاسفانه بین ۴۵ تا ۶۰ میلیون سقط جنین امروزه در دنیا اتفاق می افتد و متأسفانه این موضوع را در کشورمان هم شاهد هستیم.

 

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: یکی از مباحثی که وجود دارد، این است جنین را انسان نمی دانیم و برخی با این‌ نگاه مرتکب سقط جنین می شوند، در حالی که  سقط جنین شامل حال مادری می شود که مشکل جسمی دارد و به واسطه این مشکل، نمی تواند فرزند خود را نگه دارد، ولی مادری که در سلامت کامل است، اجازه چنین کاری را ندارد و سقط جنین، قتل محسوب می شود.

 

وی اضافه کرد: همه ما می دانیم کسی که با قلب مصنوعی زندگی می کند، انسان است، بنابراین جنینی که در یک ماهگی نبض قلبی دارد، انسان است و بر اساس روایت هم از بین بردن جنین، گناه است.

 

چگینی اشاره به نگاه آیات و روایات در خصوص اهمیت فرزندآوری و تدام نسل تصریح کرد: قرآن ما را بسیار در این حوزه راهنمایی کرده به طوری که در این کتاب آسمانی آمده اگر انسان بی گناهی که قتل نکرده و فساد را گسترش نداده، جانش را بگیرید، گویی جان همه مردم جهان را گرفته اید بنابراین سقط جنین، قتل است به خصوص اگر آگاهانه هم باشد و اگر ناآگاهانه هم این کار صورت گرفته باید استغفار کرده و دیه دهیم.

 

وی اعلام کرد: همچنین در قرآن کریم آمده است اگر جان انسانی را نجات دهید گویی جان همه مردم را نجات داده اید بنابراین باید توجه داشته باشیم که جنین انسان بالقوه است و باید به خانمی که باردار است این آگاهی داده شود و با این آگاهی در واقع به حفظ جنین کمک کرده ایم.

 

استاد حوزه علمیه قزوین به ثمرات فرزند زیاد در خانواده ها اشاره کرد و یادآور شد: رمز و راه زندگی صحیح پیروی از قرآن و دستورات اهل بیت (ع) است، ما باید پیرو اهل بیت (ع) باشیم و همچون آنها زندگی کنیم و خانواده هایی که فرزند زیاد دارند در سنین پیری آرامش داشته و مورد حمایت فرزندان قرار می گیرند و فرزندان شان، کمک حال آنها خواهند بود.

 

در ادامه این مراسم هم کارشناس مامایی توضیحاتی را در خصوص اهمیت فرزندآوری و نکات پزشکی در این حوزه مطرح و به سوالات بانوان شرکت کننده در این برنامه پاسخ داد و از 2 نفر از مادران دارای سه فرزند در این برنامه تقدیر شد.

 

گفتنی است نشست طرح جمعیتی «یکی کمه دوتا کافی نیست» در مسجد صاحب الزمان روستای شیداصفهان قزوین هم با حضور بانوان و با سخنرانی فاطمه چگینی استاد حوزه علمیه قزوین برگزار و به سوالات شرکت کنندگان در این حوزه پاسخ داده شد.

 

شایان ذکر است نشست طرح جمعیتی «یکی کمه دوتا کافی نیست» در اقبالیه و شیداصفهان توسط ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، تشکل شهید ستاری، کانون فرهنگی هنری حیدریه و کانون فرهنگی هنری حبل المتین برگزار شد.