مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین با مدیرکل بنیاد شهید استان دیدار کرد
مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان قزوين با مديرکل بنياد شهيد استان ديدار کرد

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین با مدیرکل بنیاد شهید استان دیدار کرد

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قزوين با مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين به منظور افزايش همکاري ها و تعاملات في مابين کانون هاي مساجد و بنياد شهيد ديدار و گفتگو کرد.
شناسه خبر : 50068 تاریخ انتشار : ۹ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۵۳
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، محمدحسین باغبانها مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در حاشیه این دیدار بیان کرد: این نشست به منظور ایجاد تفاهم نامه همکاری در حوزه سرود و استفاده از ظرفیت کانون ها در این بخش برگزار شد و هدف این نشست هم ایجاد همکاری بین بنیاد شهید و کانون های مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: از آنجا که مساجد محل اعزام رزمندگان به جبهه ها در جنگ تحمیلی بودند، امروز هم مساجد ارتباط تنگاتنگی با فضای شهید و شهادت دارند و بیشتر یادواره های شهدا در مساجد برگزار می شود و در بسیاری از مساجد هم هر روز به نام یک شهید یک صفحه قرآن قرائت می شود.

 

وی عنوان کرد: ارتباط فعالیت های فرهنگی و الگوگیری از شهدا در بحث برنامه های اوقات فراغت هم موضوع دیگری است که در مساجد مشهود است به طوری که بسیاری از مجموعه ها اسم شان به نام یک شهید مزین شده و یا در گروه بندی ها از نام شهدا استفاده می شود و می توان گفت این ارتباط بین شهید و بچه های مسجد یک ارتباط تنگاتنگ و مثال زدنی است.

 

باغبانها در ادامه با اشاره به ظرفیت گروه های سرود کانون های مساجد تصریح کرد: در بحث گروه های سرود، با توجه به اینکه در این حوزه تجربه طولانی مدتی در کانون های مساجد وجود دارد و در حال حاضر 50 تا 60 گروه سرود در استان قزوین داریم، این گروه های سرود فرصتی است تا تولید سرود در بنیاد شهید با استفاده از این ظرفیت انجام شود.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تفاهم نامه ای که در تهران منعقد شده است در استان هم این تعاملات صورت گرفت تا تعدادی از گروه های سرود کانون ها، تولیداتی را مرتبط با فضای بنیاد شهید داشته باشند تا هم کانون ها فعال تر شده و هم بنیاد شهید بتواند سرودهای جدی تر و بیشتری را با توجه به اهدافی که دارد، تولید کند.