لازمه تربیت دینی حضور نوجوانان در مساجد است
لازمه تربيت ديني حضور نوجوانان در مساجد است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

لازمه تربیت دینی حضور نوجوانان در مساجد است

باغبانها گفت: با توجه به تأکيد اساتيد حوزه تربيتي، حضور نوجوانان در مسجد يکي از اقدامات مهم و اصلي در حوزه تربيت ديني اين قشر است.
شناسه خبر : 49878 تاریخ انتشار : ۳ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، محمدحسین باغبانها مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: فعالیت کانون های مساجد از سال 81 در استان قزوین آغاز شده است و امروز 380 کانون فرهنگی هنری در سطح استان داریم که این کانون ها در نقاط مختلف این استان فعالیت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه د اد: از 600 مسجدی که در سطح استان قزوین فعال است، 380 مسجد دارای کانون فرهنگی هنری است که 60 درصد این کانون ها در مناطق روستایی و 40 درصد در مناطق شهری است.

وی عنوان کرد: 120 کانون فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در ایام تابستان برنامه های اوقات فراغت دارند که با توجه به دستورالعمل اوقات فراغت آموزش و پرورش، برنامه ها و کلاس های تابستانی کانون ها در سامانه نورینو ثبت شد.

باغبانها با اشاره به اهمیت تعامل مسجد و مدرسه افزود: امروز نیاز به تعامل مسجد و مدرسه بیش از پیش احساس می شود و لازم است این مهم در استان قزوین هم بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ البته طرحی در بحث تعامل مسجد و مدرسه داریم تا در هر مسجدی که کانون فرهنگی هنری دایر است این ارتباط با دو تا سه مدرسه اطراف مسجد به صورت پررنگ مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به تأکید اساتید حوزه تربیتی، حضور نوجوانان در مسجد یکی از اقدامات مهم و اصلی در حوزه تربیت دینی این قشر است که با همین رویکرد هم از بین 120 کانونی که در ایام تابستان برنامه های اوقات فراغت دارند، برنامه 40 کانون در حوزه تربیتی است و برنامه های مختلف در بحث اعتقادی و اردوهایی برای دانش آموز با هدف انتقال نگاه معنوی به آنها برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطر نشان کر د: ارتباط مداوم نوجوانان با مسجد می تواند بسیار در آینده آنها اثرگذار باشد و هدف کانون ها هم تربیت نیروی فرهنگی و هنری برای منصب های انقلابی است و ان شاالله برگزاری این نشست تعامل بیشتر بین مسجد و مدرسه را رقم بزند.