مسجد باید خانه دوم نوجوانان باشد
مسجد بايد خانه دوم نوجوانان باشد
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

مسجد باید خانه دوم نوجوانان باشد

باغبانها گفت: مسجد بايد خانه دوم فرزندان ما باشد و به سوالات و شبهات آنها در مسجد پاسخ داده شود و پرورش امريست که در مسجد محقق مي شود.
شناسه خبر : 49782 تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، محمدحسین باغبانها مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در نشست با اعضای کانون فرهنگی هنری شمیم مهر مسجد بقیه الله اعظم (عج) مسکن مهر شهرستان تاکستان بیان کرد: این کانون حدود 6 ماه است که تأسیس شده و اصل حضور ما هم در اینجا برای عرض خداقوت و تشکر از کسانی است که بدون چشم داشت، خالصانه و برای رضای خدا گردهم آمده اند تا نقش آفرینی کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: شما در کانون فرهنگی هنری، انتقال معارف به نسل بعدی را رقم می زنید و با توجه به اینکه در مسکن مهر بیشتر نسل نوجوان و جوان را داریم، این امر فرصتی برای انتقال معارف دینی است.

وی عنوان کرد: مسجد باید خانه دوم فرزندان ما باشد و به سوالات و شبهات آنها باید در مسجد پاسخ داده شود و پرورش باید در مسجد محقق شود؛ با توجه به اینکه فضای مدارس بیشتر آموزش محور است این خلاء پرورشی باید در مساجد مرتفع شود و ما هم در ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سعی می کنیم از فعالیت های کانون ها در این حوزه حمایت کنیم.

باغبانها با اشاره به برنامه های اوقات فراغت کانون ها اعلام کرد: با توجه به اینکه یکی از فعالیت های کانون ها در حوزه اوقات فراغت است، این امکان فراهم شده تا کانون ها از ظرفیت اردوگاه های تفریحی نظیر یانس آباد، طلاییه و جهان آباد و همچنین استخر رایگان استفاده کنند.

وی تأکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برنامه خاص و ویژه برای نوجوانان و جوانان داشته باشند تا طعم معنویت به این قشر چشانده شود و ارتباط خود را با مسجد حفظ کنند و لازم است در کنار برنامه های آموزشی و تفریحی، برنامه های معنوی هم به صورت جدی دیده شود تا ارتباط بین نسل امروز و مسجد پایدار بماند.

در ادامه این بازدید حجت الاسلام سید جواد موسوی امام جماعت مسجد بقیه الله اعظم هم با اشاره به هجمه های دشمن در حوزه فرهنگی و دینی، بر ضرورت ترویج ارزش های دینی در بین نوجوانان و جوانان تأکید کرد.

گفتنی است در پایان این نشست از 12 نفر از اعضای فعال کانون شمیم مهر، مدیر کانون، اعضای هیئت امنا مسجد بقیه الله اعظم (عج) و امام جماعت این مسجد تقدیر شد.