مهم ترین ویژگی کانون های مساحد، مردمی بودن است
مهم ترين ويژگي کانون هاي مساحد، مردمي بودن است

مهم ترین ویژگی کانون های مساحد، مردمی بودن است

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد قزوين گفت: مهم ترين ويژگي کانون هاي مساجد، شبکه مردمي و تاثير فرهنگي در اجتماعات مذهبي است.
شناسه خبر : 48843 تاریخ انتشار : ۵ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۰۶

 به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از قزوین، محمد خورشیدی، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استاندار در کارگروه طرح توسعه و توانمند سازی طرح 2020 محله کم برخوردارکشور که با حضور نمایندگاه دستگاه های استان برگزار شد، گفت :جلسه ای که تشکیل شده است در رابطه با طرح توسعه و توانمند سازی طرح 2020 محلات کم برخوردار است که همه سازمان ها درگیر این موضوع در محلات هستند.

 

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: تفاهم نامه و دستورالعمل این کمیته در خدمت مدیران قرار می گیرد و این اعضا متمرکز بر روی موضوعات فرهنگی و اجتماعی در محلات را خواهند داشت که دبیری این کارگروه نیز کانون های مساجد می باشد و امیدواریم که بتوانیم این فضا را در استان محقق نماییم .

 

در ادامه، مدیر ستاد کانون های مساجد استان قزوین گفت: کانون های مساجد در کشور در سال 1371 و در استان قزوین در سال 1381 آغاز به کار کرده است. 

 

باغبان ها گفت: ما در کشور ۲۶ هزار کانون  و ۳۸۵ کانون در استان داریم و تعداد کانون های مساجد استان از میانگین کشوری ۳۰ درصد بالاتر است. 

 

وی افزود: مهم ترین ویژگی کانون های مساجد شبکه مردمی و تاثیر فرهنگی است که از طریق شبکه مردمی در اجتماعات مذهبی می گذارد و بعد از بسیج میتوان گفت گسترده ترین شبکه مردمی در کشور می باشد.

 

وی در خصوص طرح 2020 گفت: ما در استان قزوین 33 منطقه کم برخوردار داریم که در این مناطق 13 کانون مساجد داریم و بنا داریم در مناطق دیگر هم کانون تاسیس کنیم.

کلمات کلیدی: کانون، فرهنگي، مسجد