120 کانون فرهنگی هنری فعالیت های خود را ذیل «مسجد، کانون نشاط» آغاز نمودند
120 کانون فرهنگي هنري فعاليت هاي خود را ذيل «مسجد، کانون نشاط» آغاز نمودند
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

120 کانون فرهنگی هنری فعالیت های خود را ذیل «مسجد، کانون نشاط» آغاز نمودند

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قزوين گفت: از بين 385 کانون فرهنگي هنري استان، 120 کانون فعاليت هاي خود را ذيل «مسجد، کانون نشاط» آغاز نمودند
شناسه خبر : 48602 تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۱۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از قزوین، محمد حسین باغبان ها -مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین- در افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های مساجد که با همکاری کانون فرهنگی هنری نجوای معرفت در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات برگزار شد گفت :از بین385 کانون فرهنگی هنری استان 120 کانون، طرح اوقات فراغت، ذیل «مسجد، کانون نشاط» را آغاز نمودند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد قزوین ادامه داد: نگاه ما در ستاد کانون های مساجد حمایت از فضاهای مردمی است و سعی داریم جمعیت ستادی خود را حفظ نماییم.

 

محمد حسین باغبان ها تصریح کرد: ما از اول انقلاب بحث مسجد محوری را داشته ایم و حضرت امام (ره) یک ابتکار بسیار ویژه ای که داشته اند این بود که مساجد را محور فعالیت های انقلاب اسلامی انتخاب نموند و البته دارای فراز و نشیب های نیز بوده ، ودربرخی از موارد شاهد این بوده ایم که مساجد آنگونه که باید نقش خودرا ایفا نکردند.

 

وی افزود: در تاریخ انقلاب هرجا که بحرانی داشته ایم مسجد آمده و محور شده و آن بحران نیز مدیریت شده است، از دفاع مقدس گرفته که 97 درصد از رزمندگان ما از مساجد اعزام شدند و بعد از دوران جنگ نیزدرحوزه سازندگی مساجد محور بودند و اخیرا نیز در حل و مدیریت بیماری کرونا نیزمساجد نقش محوری داشته اند و بسیار مؤثر عمل نموند. 

وی در پاسخ به این سوال که امروزه نقش و حضور جوانان در مساجد کمرنگ ترشده گفت: چیزی که ما امروزه شاهد این هستیم حضور موثرو فعال جوانان ونوجوانان در مساجد است، که مقام معظم رهبری نیز به این موضوع اشاره نمودند  و ما نیز در اعتکاف شاهد این بوده ایم که 80 درصد از شرکت کنندگان از نوجوانان و جوانان بوده اند.

باغبان ها گفت: چیزی که باعث شده است جوانان و نوجوانان از مساجد فاصله بگیرند اختلاف های است که در بین خود مسجدی ها ایجاد می شود وهمین موضوع باعث می شود که این قشر از مساجد فاصله بگیرند.

وی تاکید کرد:ما باید مجددا به مسجد محوری باز گردیم و مساجدی که طرح های تربیتی اجرا می کنند را مجددا احیا کنیم و شاهد این باشیم که در محلات ما مساجد محور باشند و فعالیت ها با محوریت مسجد صورت می گیرد که امسال نیز شاهد این هستیم که 40 کانون فرهنگی هنری طرح های ویژه تربیتی را ویژه جوانان و نوجوانان برگزار می کنند.

 

وی در پایان گفت: یکی از ویژگی این طرح این است که وقتی نوجوان در این طرح ها حضور پیدا می کند با روش های مختلفی که مربیان با توجه به شناخت نوجوان دارند کم کم سعی می کنند نوجوانان را با فضای مسجد آشنا کنند و طعم خوش معنویت را در فضای زیبای مسجد رابه آنها  بچشانند و این اگر بصورت مستمر باشد ما شاهد این خواهیم بود که این نوجوان در مسجد می ماند و مسیر دینداری خود را ادامه می دهد.