نیمی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد ویژه بانوان است
نيمي از فعاليت هاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ويژه بانوان است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری قزوین گفت:

نیمی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد ویژه بانوان است

باغبانها گفت: بيش از نيمي از فعاليت هاي فرهنگي هنري مساجد، ويژه بانوان است که نقش به سزايي در فعال نمودن مساجد دارند.
شناسه خبر : 48594 تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۲۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از قزوین ، محمدحسین باغبانها، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در جلسه هم اندیشی بانوان فعال کانون های مساجد که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد قزوین برگزار شد، بیان کرد :نیمی از فعالیت فرهنگی کانون ها ویژه بانوان است و بسیاری از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و شهرستان نقش و حضور بانوان در انجام فعالیت ها بسیار چشمگیر است .

مدیر ستاد کانون های مساجد استان قزوین ادامه داد: در بیانات بزرگانی چون حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر نقش اجتماعی و فرهنگی بانوان تأکید بسیار شده و انجام این فعالیت ها، ضرورت بحث خانواده و نقش و رسالت اصلی بانوان را نفی نمی کند . 

 

 

باغبانها افزود: کانون های مساجد استان برای غنی سازی اوقات فراغت امسال با ارائه خدمات تربیتی و ورزشی به کانون ها  ذیل  شعار« مسجد، کانون نشاط» است برنامه های خوب و متنوعی را در نظر گرفته است که از جمله در اختیار قرار دادن  اردوگاه های سطح استان ( اردوگاه یانس آباد، شهید رجایی، و مجتمع تفریحی طلاییه) ویژه کانون ها در نظر گرفته شده است .  

 

وی توضیح داد: طبق پیگیری های که از سوی ستاد کانون های مساجد در راستای خدماتی دهی به کانون ها استفاده از امکانات ورزشی و اختصاص سانس استخر و همچنین رزرو سالن های ورزشی در شهرستان ها صورت گرفته است که کانون ها می توانند از این خدمات در برنامه های اوقات فراغت خود استفاده نمایند. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اعلام کرد: طرح پالایش کتاب برای 150 کتابخانه ای که در سطح کانون ها داریم در نظر گرفته شده که کانون ها می توانند کتاب های بلا استفاد را به ستاد کانون مساجد استان تحویل، و کتاب های جدید را بگیرند.

 

باغبانها در ادامه در خصوص برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان توضیح داد: مسابقات قرآنی مدهامتان که طبق سال های گذشته در استان برگزار می شود فرصت بسیار خوبی است که اعضای کانون ها در این مسابه شرکت نمایند که مرحله اول این مسابقه بصورت مجازی است و کانون ها می توانند ازا ین ظرفیت استفاده کنند و با شناسایی جوانان و نوجوانان قرآنی در جهت رشد وشناسایی این افراد اقدام نمایند. 

 

وی در خصوص ضرورت جوان سازی هیئت امنای مساجد قزوین اظهار کرد: طرحی را در دستور کار داریم که مدیران کانون فرهنگی هنری عضو هئیت امنای مساجد شوند که برای این منظور در مرحله اول ۳۰ مسجد هم شناسایی شده است که ان شاالله شاهد یک قدم رو به جلو در جوان سازی هیئت امنای مساجد باشیم.

 

باغبانها افزود: با توجه به عنوان کانون فرهنگی هنری مساجد، هدف اصلی ما در فعالیت های کانون ها در بخش فرهنگ و هنر است و فعالیت هایی صورت گیرد تا از دل مساجد، افراد شاخص فرهنگی و هنری را داشته باشیم که البته در حال حاضر هم افراد برجسته ای را داریم که در حوزه دین دغدغه دارند و از دل مساجد برخواسته اند.

 

وی در پایان در خصوص نمایشگاه مد و لباس که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد قزوین برگزار خواهد شد گفت:این نمایشگاه بیش از 50 تولید کننده برتر لباس های بانوان در این نمایشگاه حضور دارند و استان قزوین چهارمین استانی است که میزبان این گروه خواهد بود .