شبکه های مردمی از ارزشنمند ترین سرمایه های انسانی در کانون های مساجد است
شبکه هاي مردمي از ارزشنمند ترين سرمايه هاي انساني در کانون هاي مساجد است

شبکه های مردمی از ارزشنمند ترین سرمایه های انسانی در کانون های مساجد است

باغبان ها افزود: شبکه هاي مردمي از ارزشمند ترين سرمايه هاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در کشور است .
شناسه خبر : 48362 تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری از قزوین، محمدحسین باغبانها، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، در نشست با غریب مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد:کانون های فرهنگی هنری مساجد از سال 1371 با مصوبه مجلس شورای اسلامی و با هدف تربیت هنرمندان مسجدی آغاز شد و فعالیت های استان قزوین نیز شروع فعالیت خود را از سال 1381 آغاز نمود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: کانون های مساجد بعد از پایگاه های بسیج بعنوان دومین پایگاه مردمی فرهنگی در مساجد کشور محسوب می شود.

 

وی افزود: در استان قزوین 385 کانون فرهنگی هنری ثبت شده که از این تعداد 60 درصد کانون ها، روستایی هستند که در دورترین روستاهای استان قزوین مشغول به فعالیت هستند.

 

باغبانها توضیح داد:کانون های فرهنگی هنری در اوقات فراغت برنامه های سبسیار خوب و جذابی را برگزار می کنند و از 385 کانون، تعداد 120 کانون با شعار "مسجد-کانون-نشاط" به صورت حرفه ای دارای برنامه های اوقات فراغت هستند . 

 

باغبان ها افزود: در سطح روستاها هم کانون های فرهنگی هنری مساجد، برنامه های بسیار خوبی را برای ایام تابستان و به منظور غنی سازی اوقات فراغت، تدارک دیده اند و در برخی روستاها هم با توجه به اینکه جمعیت روستا محدود است، برنامه کانون ها به صورت محدودتر برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: شبکه های مردمی از ارزشمند ترین سرمایه های کانون های فرهنگی هنری مساجد، است و با استفاده از از این ظرفیت با ارگان ها و ادارت دیگر توانسته تعاملات خوبی برقرار نماید به طور نمونه با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) و برنامه سمت خدا در طول سال، توزیع گوشت قربانی با استفاده از شبکه مردمی کانون های مساجد انجام شده است.

 

 

باغبانها یادآور شد: امیدواریم با همکاری دفتر امور روستایی استانداری قزوین بتوانیم در حوزه تقویت برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد به ویژه در مناطق روستایی اقدامات جدی تری را داشته باشیم.

کلمات کلیدی: مسجد، کانون، نشاط