کانون های مساجد مرکز اتحاد و یکپارچگی در برنامه های فرهنگی روستاها خواهند بود
کانون هاي مساجد مرکز اتحاد و يکپارچگي در برنامه هاي فرهنگي روستاها خواهند بود

کانون های مساجد مرکز اتحاد و یکپارچگی در برنامه های فرهنگی روستاها خواهند بود

مديرکل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري قزوين گفت: کانون هاي مساجد مي توانند مرکز اتحاد و يکپارچگي در برنامه هاي فرهنگي مساجد در روستاها باشند
شناسه خبر : 48360 تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۳۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری از قزوین، لیلا غریب، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین، در نشست با باغبانها مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد،عنوان کرد: چیزی که ما اکنون در مساجد روستایی با آن مواجه هستیم این است که حدود 26 ارگان فرهنگی و اجتماعی در روستاها بعنوان متولیان امر فرهنگی و اجتماعی هستند که اگر هر کدام به صورت جدی، اهداف خود را پیگیری می کردند وضعیت روستاها بسیار خوب و در سطح مطلوب می شد .

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین ادامه داد: خوشبختانه ما در همه روستاها مسجد داریم ولی متاسفانه برخی از این مساجد روحانی مستقر در این مساجد وجود ندارد و این سبب می شود که اکثر اوقات درب های مساجد بسته و برنامه جدی نداشته باشند .

 

وی افزود: ما می توانیم از ظرفیت مساجد در روستاها استفاده کنیم و کانون های مساجد میتوانند این اتحاد و یکپارچگی را در مساجد روستاها ایجاد نمایند و از حضور مردم در اجرای برنامه ها و پیگیری مباحث فرهنگی نیز استفاده کرد چرا که مردمان روستا تعصبات ویژه ای روی مساجدهایشان دارند. 

 

غریب عنوان کرد: برنامه های مساجد باید از تنوع بسیاری برخوردار باشد و توانمندی های افراد را می توان در برگزاری کلاس ها و دوره های کارآفرینی و آموزش های که به مقوله درآمد زایی ختم می شود را اجرا کرد و با اجرای برگزاری این کلاس ها میشود افراد را به مساجد جذب نمود. 

 

غریب در خصوص دهیاران و استفاده از ظرفیتشان در برگزاری برنامه های فرهنگی افزود: ما دهیاران فعال و دغدغه مند زیادی داریم که می توان از ظرفیت این افراد استفاده کرد و جلسات و نشست های فرهنگی را با حضور این افراد نیز اجرا و پیگیری نمود. 

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: برای تامین بودجه و جذب سرمایه می توان از خیرین استفاده نمود و از ظرفیت های که در روستاها از جمله معادن در جهت تامین تجهیزات کانون های مساجد استفاده نمود.

 

وی ادامه داد: همانطور که جمعیت روستاییان درایام تابستان زیاد می شود می توان برنامه های و رویداد های فرهنگی و جشنواره های بسیاری در زمینه های صنایع دستی، محصولات کشاورزی و ... با همکاری دهیاران برگزار نمود . 

 

 

وی در پایان  یادآور شد: ما درصدد هستیم ستاد نوآوری اجتماعی را تشکیل دهیم که در این اقدام سعی می شود ظرفیت های روستایی را تبدیل به کسب و کار کرد و کانون های مساجد هم می توانند در این حوزه مشارکت داشته باشند.