توانمند نمودن افراد مسجدی یکی از مهم ترین اهداف کانون های مساجد است
توانمند نمودن افراد مسجدي يکي از مهم ترين اهداف کانون هاي مساجد است
مدیر ستاد کانون های مساجد استان قزوین:

توانمند نمودن افراد مسجدی یکی از مهم ترین اهداف کانون های مساجد است

باغبان ها گفت:يکي از مهم ترين اهداف کانون هاي فرهنگي هنري توانمند نمودن افراد مسجدي است که در مساجد و کانون فعاليت دارند.
شناسه خبر : 48206 تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین، محمدحسین باغبانها مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در دیدار با ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان که در کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال 1371 با مصوبه مجلس شورای اسلامی شکل گرفت و کانون های فرهنگی هنری استان قزوین نیز در سال 1381 فعالیت خود را آغاز نمود.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: مجموعه کانون های فرهنگی هنری بعد از پایگاه های بسیج دومین شبکه گسترده مردمی است که در روستاها و شهرها مشغول به فعالیت هستند.

 

باغبان ها فزود: ما در استان385 کانون های فرهنگی هنری داریم که از این تعداد 60 درصد کانون ها روستایی و 40 درصد شهری است و از ظرفیت کانون های روستایی در اجرای فعالیت های فرهنگی میشود کارهای خوب و اثر گذاری را انجام داد. 

 

 

وی تصریح کرد: 140 کتابخانه، 50 گروه سرود و 80 پایگاه قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند و در مدت یک ساله نگاه جدی تری به کانون ها شده ولی این برای رسیدن به هدف اصلی کافی نمی باشد.

 

وی اظهار کرد: مسجد یک پایگاه مردمی است که محور اصلی آن مردم می باشد و یکی از اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد توانمند نمودن افراد مسجدی در عرصه های فرهنگی وهنری است و امروزه شاهد افراد موثر در استان و کشور هستیم که از دل همین مساجد و کانون های فرهنگی وهنری برخواسته اند و کارهای بسیار تاثیر گذاری در عرصه هنر و فرهنگ انجام داده اند. 

 

وی با اشاره به فعالیت های اجتماعی کانون های مساجد توضیح داد: در حیطه اجتماعی هم کانون ها ورود داشته اند به طوری که در حل بحران کرونا، کانون های در کنار سازمان تبلیغات و اداره کل اوقاف وارد میدان شدند و همچنین در بحث کمک به نیازمندان هم بحث توزیع گوشت را طی چندین نوبت در طول سال با مشارکت موسسه حضرت خدیجه (س) و ستاد کانون های مساجد داریم.

 

باغبانها به هم افزایی دو مجموعه اشاره کرد و گفت:همانطور که کمیته امداد مراکز نیکوکاری را در مساجد دارد و با هدف دستگیری از افراد نیازمند و کم برخوردار تشکیل شده است بسیاری از کانون های فرهنگی هنری نیز در این زمینه کارهای ارزشمند و خیرخواهانه انجام می دهند که میتوان از ظرفیت یکدیگراستفاده نمود و همچنین در اجرای طرح جمعیتی نیز دو مجموعه می توانیم در کنار هم اتفافات خوبی را رقم بزنیم .