جذب جوانان و نوجوانان با احیا کارکرد های مسجد صورت می گیرد
جذب جوانان و نوجوانان با احيا کارکرد هاي مسجد صورت مي گيرد
مدیر کل کمیته امداد استان قزوین:

جذب جوانان و نوجوانان با احیا کارکرد های مسجد صورت می گیرد

مدير کل کميته انداد استان قزوين گفت :با احيا کارکردهاي مسجد جذب جوانان و نوجوانان به مسجد بيشتر و اثر گذار تر خواهد شد
شناسه خبر : 48201 تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۵۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین، ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در دیدار با باغبانها مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین که در کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: کارکرد های مسجد را باید احیا نمود و از ظرفیت های مساجد برای جذب جوانان و نوجوانان استفاده کرد که حضورموثر این قشر در جامعه نیز پررنگ ترخواهد شد .

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در ادامه گفت: 71 مرکز نیکوکاری کمیته امداد در مساجد فعال هستند که این تعداد میتواند افزایش نیز پیدا کند چرا که مراکز ما در مساجد از فعال ترین مرکز های نیکوکاری هستند و می توانند موثر تر عمل نمایند . 

 

وی افزود: کارهای فرهنگی بسیاری از جمله فعالیت های قرآنی محافل انس با قرآن برگزاری اردوهای زیارتی برای اقشار کم درآمد و مسابقات فرهنگی هنری بسیاری در بخش فرهنگی وهنری کمیته امداد برگزارمی شود.  

 

ظاهری عنوان کرد: ما با همکاری کانون های مساجد می توانیم برنامه های مشترک در حوزه های فرهنگی هنری و علمی ومواسات و همدلی در مناطق کم برخوردار برگزار نماییم و از طریق برگزاری این دوره ها و کلاس ها می توانیم دانش آموزان و نوجونان و جوانان را نیزبه مساجد جذب کنیم .

 

 

ظاهری تأکید کرد: کمیته امداد امروز یک نهاد تخصصی، علمی و با تجربه است و انتظار می رود که مجموعه های مختلف در اجرای کارهای خیر خواهانه و کمک های مومنانه به کمیته امداد اقتدا نمایند و این همزایی نیز در سطح استان صورت بگیرد و بصورت نقطه زنی کارها را در مجموعه ها پیش ببریم.

 

وی عنوان کرد:دسترسی کمیته امداد به 32 وب سرویس این امکان را به ما می دهد که افرادی که کم برخوردار هستند از این طریق بصورت هدفمند مورد حمایت کمیته امداد، سازمان و نهادهای دیگرقرار گیرند .

 

وی همچنین  به فرهنگ قرض الحسنه اشاره و اظهار کرد: ما در مجموعه کمیته امداد، صندوق قرض الحسنه امداد و ولایت را داریم که از این طریق به افراد کم برخوردار وام های بدون بهره وام های قرض الحسنه داده می شود و این امر می تواند در مساجد نیز اجرایی شود و مساجدی که این توانمندی را دارند می توانند از این ظرفیت استفاده نمایند. 

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های دیگر ما در حوزه جمعیت اجرای طرح های مختلف، آموزش راهبران جمعیت و برگزاری دوره های مختلف درروستاها و شهرها را داریم که میتوانیم در این حوزه با کانون های مساجد همکاری های لازم را داشته باشیم.