برگزاری مسابقات مدهامتان در تشویق و ترغیب مردم به روی آوری قرآن اثر گذار است
برگزاري مسابقات مدهامتان در تشويق و ترغيب مردم به روي آوري قرآن اثر گذار است
مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی:

برگزاری مسابقات مدهامتان در تشویق و ترغیب مردم به روی آوری قرآن اثر گذار است

مشاور استاندار در امور قرآني گفت: برگزاري مسابقات قرآني مدهامتان در تشويق و ترغيب مردم به روي آوري قرآن در نوجوانان بسيار اثر گذار است .
شناسه خبر : 47297 تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۵۶

مجید وفاپور-مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی – در گفتگو با روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در خصوص برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان گفت : برگزاری مسابقات مدهامتان قطعا در تشویق و ترغیب مردم به روی آوری به قرآن کریم  به خصوص در نوجوانان بسیار تاثیر گذار است .

 

مشاور استاندار در امور قرآنی افزود: مسابقات مدهامتان تا قبل از بیماری کرونا نقش خود را به خوبی ایفا می کرد و در رده سنی نوجوانان و جوانان بسیار تاثیر گذاربود .

 

وی افزود  :برای اینکه کیفیت مسابقات را بالا ببریم باید همه مجموعه های که  فعال در این زمینه هستند را با سیاستهای اثرگذارو برنامه های دقیق رشد بدهیم و صرف اینکه، یک کانون چند نفر را معرفی کند، به این بسنده نکنیم وبرای افرادی که حائز رتبه برتر شده اند، کلاس های مختلفی را برگذار نماییم .

 

وفاپور درادامه تاکید کرد: ما باید افراد را در همان سطحی که بوده ند رها نکنیم و افرادی هم که دارای رتبه نشدند نیز برنامه مجزا داشته باشیم وبرای این افراد برنامه های کیفی برگزار نماییم تا شاهد رشد و پیشرفت افراد باشیم .

 

وی افزود :اصولا هر نوع ایجاد انگیزه در قالب مسابقه ودر قالب جشنواره ومسابقات فرهنگی و هنری برگزار میشود باعث تشویق و اثر گذاری افراد در جامعه می شود به طور مثال برنامه تلویزیونی محفل که در ماه مبارک رمضان پخش میشد بسیار در جذب مردم به قرآن تاثیر گذاشت  و طبعا مسابقات آن هم از سبک قرآنی اگر برگزارشود ایجاد انگیزه بیشتری خواهد کرد و انس با قرآن  در قسمت های مختلف جامعه نیز رشد خواهدکرد.

 

مجید وفاپوردر خصوص انس با قرآن در بین مردم به نقش کانونهای مساجد تاکید کرد و گفت : چون کانونهای مساجد در مساجد فعالیت میکنند و با بدنه مردم ارتباط دارند طبعا این ارتباط مبارک بیشتر رخ خواهد داد به شرطی که با برنامه ریزی های دقیق و حساب شده این مسابقات را برگزار کنیم و برای ایجاد انگیزه نوجوانان باید هدایای قابل توجه ای باشد که باعث انگیزه بشود  و بخصوص دروضعیت فرهنگی جامعه که نوجوانان ما هرلحظه ممکن است که با ایجاد انگیزه های دیگر و جذابیت های دیگری که در فضای جامعه وجود دارد به آن سمت کشیده شوند و ما شاهد این بوده ایم که فضای قرآنی برای افرادی که فعال در این زمینه بوده اند ایجاد انگیزه نکرده و قرآنی های ما از این حیطه قرآنی نیز خارج شده اند .

 

وی در پایان خاطر نشان کرد :همچنین جوایز این مسابقات سعی شود به موقع  پرداخت شود و اجازه ندهیم که از حد معمول خود بگذرد و در طی سال نیز این افراد را رها نکنیم و کلاس ها و دوره های مختلفی را برگزار نماییم و سعی شود افراد دائما با قرآن انس پیدا کنند، نه اینکه فقط در مسابقات قرآن شرکت نمایند