مسابقات قرآنی مدهامتان از سطح بالایی برخوردار است
مسابقات قرآني مدهامتان از سطح بالايي برخوردار است

مسابقات قرآنی مدهامتان از سطح بالایی برخوردار است

مهدي جوزي گفت:مسابقات قرآني مدها متان ازسطح بالايي در کشور برخوردار است .
شناسه خبر : 47253 تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۲

مهدی جوزی از پیشکسوتان قرآنی و برگزیده مسابقات قرآنی مدها متان در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از قزوین در خصوص این مسابقات گفت :ما در تمام موضوعات و مباحث جامعه از قبیل مسابقات فرهنگی ورزشی شور و هیجان خاصی را در این برنامه ها می بینیم در خصوص مباحث قرآنی نیز شخصی که خودش به تنهایی  تمرین میکند و روزانه برای خودش تمرین دارد آن  جذابیت به تنهایی برای خود فرد است ولی وقتی همین شخص و قاری در مسابقات قرآنی شرکت می کند یک شور و هیجان خاصی پیدا می کند و شرکت در این مسابقات در افزایش جذابیت و شور و هیجان تاثیر بسیار زیادی دارد.

وی دادامه داد :خوشبختانه مسابقات قرآنی مدهامتان از سطح بالایی برخوردار است و افرادی که شرکت میکنند نیز از توانمندی وسطح بالایی برخوردار هستند اما این کافی نیست و میتوان بر روی ارتقای برگزاری این مسابقات نیز کارهای صورت گیرد.

 

وی در این خصوص گفت: یکی از کارهای که باعث بالا رفتن سطح ارتقا مسابقات می شود برگزاری کارگاه های آموزشی برای افرادی که میخواهند در این مسابقات شرکت کنند و از تجربیات افرادی که دوره های قبل شرکت نمونده اند استفاده کنند و اساتید این دوره نیز میتواند از داوران مسابقه باشند که نکات داوری را برای افراد شرکت کننده بیان کنند که با آمادگی بیشتری در این مسابقات شرکت نمایند.

وی در خصوص انس با قرآن در فضای جامعه گفت:هر عمل و برنامه ای که باعث میشود افراد و مخاطبین زمان بیشتری رو با قرآن  باشند انس با قران قطعا بیشتر خواهد شد که خود قرآن نیز به این موضوع اشاره داردو تاثیر این عمل مستقیم بر زندگی و رفتار فرد خواهد بود.

جوزی افزود: یکی از تاثیر گذاری که مسابقات مدها متان میتواند داشته باشه این هست که این مسابقات قرآنی را در دل جامعه برگزار کنیم به طور مثال دوره قبل همانطور که در حرم شاه چراغ  این مسابقات برگزار شد بازخورد بسیار خوبی داشت و مردمی که برای زیارت نیز حضور داشتند از مسابقات بسیار استقبال می کردند و ناخوداگاه فضای برای مردم ایجاد شد که از این فضا برای  انس با قران بهره مند شوند.

 

وی در پایان از تمامی عواملی که برای برپایی این مسابقات زحمت کشیده اند تقدیر و تشکر نمود وعنوان کرد : میشود این مسابقات را در سطح کشوری در شهرهای برگزار نمود که دوره های قبل کمتر و یا اصلا حضور نداشتند برگزار شود.