مسابقات قرآنی مدهامتان یکی از معتبرترین مسابقات قرآنی در سطح کشور است
مسابقات قرآني مدهامتان يکي از معتبرترين مسابقات قرآني در سطح کشور است

مسابقات قرآنی مدهامتان یکی از معتبرترین مسابقات قرآنی در سطح کشور است

مشاور استاندار قزوين در امور قرآني گفت:يکي از معتبرترين مسابقات قرآني که در سطح کشور برگزار ميشود مسابقات قرآني مدهامتان مي باشد .
شناسه خبر : 46467 تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین، مجید وفا پور-مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی-در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان که شب گذشته (چهارشنبه 30 فروردین) در سالن جلسات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد:مسابقات مدهامتان از معتبر ترین مسابقاتی است که در سطح کشور برگزار میشود و دوستانی که به فینال این مسابقات راه پیدا کرده اند، می دانند که سطح مسابقات از سطح بالایی برخوردار است .

مشاور استاندارقزوین در امور قرآنی ادامه داد :اگراز افرادی که در مسابقات قرآنی  شرکت نموده اند بپرسیم که رشد و پیشرفت خود را مدیون چه کسی هستید بدون شک همه خود را وامدار مسجد و جلسات خانگی قرآنی می دانند و این بسیار ارزشمند است.


وی افزود : پایگاه های قرآنی به صورت عملیاتی باید راه اندازی شوند، البته بسیاری از مساجد ما دارای فعالیت های قرآنی هستند و توانایی های بالقوه ای نیز دارند و ما باید این مساجد را توانمند تر در این حوزه نماییم.


مشاور استاندار تاکید کرد:غربت قرآن در عمل نکردن به آیات قرآن است ، یعنی کسی که حتی قرآن میخواند ولی به ظاهر قرآن توجه ای ندارد نیزغربت قرآن محسوب میشود .

وفاپور در ادامه ابراز کرد:ما باید اول به خودمان هشداری در خصوص عمل نکردن به آیات قرآن بدهیم و توجه داشته باشیم که غریب تر از قرآن امروزه، نهج البلاغه و سخنان امیرمؤمنان (ع) است که از طریق همین نهج البلاغه و احادیث ائمه اطهار (ع) است که میتوانیم به بطن قرآن برسیم و برداشت درست و دقیقی از آیات قرآن داشته باشیم .


وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که خطاب به مسلمانان می فرمایند:خدا را! خدا را! در باره قرآن، مبادا دیگران در عمل کردن به دستوراتش از شما پیشى گیرند تاکید کرد:اگر به آیات قرآن و احادیث عمل کرده بودیم جایگاه مسلمانان نباید این چیزی باشد که اکنون هست بلکه باید بیشتر از آن چیزی باشیم که اکنون هستیم .


وی گفت : امروزه شاهد این هستیم که عده ای به قرآن عمل میکنند، ولی به احادیث ائمه (ع) توجه ای ندارند و عده ای نیز فقط به روایات استناد میکنند و به ایات قرآن توجه ندارند، اگر این دو مسیر کنار یکدیگر قرار گیرد موجب سعادت و خوشبختی انسانها به ویژه کشورهای اسلامی خواهد شد .