آغاز به کار پایگاه های قرآنی در مساجد استان قزوین
آغاز به کار پايگاه هاي قرآني در مساجد استان قزوين

آغاز به کار پایگاه های قرآنی در مساجد استان قزوین

محمد حسين باغبانها گفت :40 کانون فرهنگي و هنري در مساجد شناسايي شده اند که پايگاه هاي قرآني در اين مساجد راه اندازي خواهد شد.
شناسه خبر : 46466 تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۱۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین ، محمدحسین باغبانها، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان و فعالین قرآنی کانون های مساجد که در شب گذشته (چهارشنبه  30 فروردین) در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: خدا را شاکر هستیم که روز به روز مفاهیم و آموختن قرآن چه در زمینه حفظ و چه در زمینه تدبر در قرآن توسعه پیدا کرده است و الحمدالله همه اینها به برکت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اگرچه این توسعه را ما شاهد هستیم اما در عین حال می‌بینیم که چقدر از قرآن دور هستیم و مهجور بودن قرآن همچنان ادامه دار و مشهود هست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در زمینه قرآنی در دیدار اخیر با قاریان نگاه ویژه ای دارند و ایشان تاکید ویژه ای به توسعه فضای قرآنی در کشور دارند و ما نیز باید در این زمینه تلاش خود را داشته باشیم.

وی افزود: امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند که هیچکس در کنار قرآن ننشسته جز اینکه در کنار آن با زیاد شدن هدایت و یا برطرف شدن نقصانی در جهالت برخواسته است، و وقتی که در این زمینه دقیق می‌شویم می‌بینیم که واقعا همین‌طور است وقتی در محضر تلاوت قرآن می‌نشینیم این رشد را انسان کاملا احساس می‌کند و موجب بالارفتن انسان‌ها می‌شود.


وی اعلام کرد: در سال جاری شانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان برگزار خواهد شد که جزئیات این مسابقه در کانال اطلاع‌رسانی فهما و همچنین از طریق ارسال پیامک به مدیران کانون‌ها، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
باغبانها فزود : کار جدیدی که در کانون مساجد بعد از صحبت های اخیر مقام معظم رهبری اتفاق افتاد، راه اندازی پایگاه های قرآنی در کنار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که در حال حاضر حدود 40 کانون فرهنگی هنری در زمینه قرآنی  شناسایی شدند و این پایگاه های قرآنی در مساجد ایجاد خواهد شد، و ما شاهد این هستیم  که بسیاری از مساجد ما کارهای قرآنی خوبی انجام می‌دهند، ولی  اینکه بخواهیم  همه مساجد ما پایگاه قرآنی داشته باشند مسیری شاید طولانی باشد که باید کم کم به واقعیت بپیوندند.

گفتنی است در پایان این مراسم از میثم سروری فر، علی غلامی، مسعود لطفی، مهدی جوزی، محمدرضا رجبی شاد، امیرحسین نوروزی، محمد طه رئیسی، علی کجینه باف، محمدجواد جمشیدبیگی، حسین خلیلی، محمدحسین وفاپور، ایمان جوادزاده، امیرعلی مهرداد، امیررضا مهرداد، امیرعلی خمسه، امیرحسین سروری فر، علیرضا جابری جنتی، بنیامین کوچاری، علی اصغر آقاجانی و فاطمه تکه زارع به عنوان نفرات برگزیده پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در مرحله استانی تجلیل شد.

همچنین از علی رحیمی مدیر کانون جوادالائمه(ع)، محمد عبداللهی دهکی مدیر کانون کریم اهل بیت(ع) و مهدی معروفی مدیر کانون ثارالله(ع) به خاطر برگزاری جلسات منتخب جزء خوانی قرآن کریم در بین مساجد استان تقدیر شد.