تربیت حلقه‌های میانی مهمترین وظیفه پیش روی کانون مساجد است
تربيت حلقه‌هاي مياني مهمترين وظيفه پيش روي کانون مساجد است

تربیت حلقه‌های میانی مهمترین وظیفه پیش روی کانون مساجد است

باغبانها گفت: تربيت حلقه‌هاي مياني مهمترين وظيفه پيش روي کانون مساجد است که برپايي مدرسه محما براي تربيت نيروهاي متخصص برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 45318 تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از قزوین: نشست خبری محمد حسین باغبان ها، مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری استان قزوین با اصحاب رسانه  در آستانه 18 اسفند مصادف با سی امین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در سالن جلسات اداره فرهنگ وارشاد برگزار شد .

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای مساجد قزوین گفت :مساجد از دیر باز کارکردهای مختلف و تاثیر گذاری در جامعه داشته است و سنگری برای تعلیم و تربیت افراد نیز بوده است که امروز متاسفانه از نقش محوری و سالت خود فاصله گرفته است .

باغبانها گفت: بیش از بیست ارگان فرهنگی و دولتی ،عمرانی در مساجد مشغول به فعالیت هستند وبا یکدیگر مشارکت دارند که این موضوع گاهی باعث قوت و گاهی هم باعث ناهماهنگی و موازی کاری در مساجد شده است .

وی تصریح کرد:26 هزار و500 کانون در سطح کشور فعالیت میکنند که از این تعداد  385 کانون در سطح استان قزوین می باشد که 220 کانون در روستاها فعال می باشند .

باغبانها افزود: کانونهای های فرهنگی هنری بعد از بسیج گسترده ترین شبکه فرهنگی درکشور است که این دو مجموعه تعاملات خوبی باهم دارند ولی گاهی نیازمند شورایی برای هماهنگی می باشد  .

وی گفت: تربیت حلقه‌های میانی مهمترین وظیفه پیش روی کانون مساجد است و در همین راستا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت‌های نظیر توانمند سازی جوانان با برپایی مدرسه محما، دوره صراط به منظور تربیت مربی ویژه نوجوانان، تربیت نیروهای متخصص هنر و رسانه، طراحی انواع مسابقات فرهنگی و… بوده است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین در رابطه با فعالیت کانونهای مساجد قزوین عنوان کرد که کانونهای قزوین در سال 81 شروع به فعالیت نمود و در سال های 85 فعالیت ها به اوج خود رسید و 20 سال از تاسیس برخی از کانونهای می گذرد و غریب به 40 درصد از کانونهای استان فعال می باشند و مابقی نیاز به احیا اساسی می باشد.

وی وجود کتابخانه را یکی از ویژگی های منحصر به فرد کانون های مساجد دانست و عنوان کرد: یکی از ویژگی های کانون های مساجد، کتابخانه ها هستند که بالغ بر ۱۰۰ کتابخانه با موجودی ۲ هزار تا ۱۸ هزار جلد کتاب در سطح استان فعال هستند و در روستاها و مناطق محروم بسیار ارزشمند و قابل استفاده است

وی در ادامه گفت :بیش از ٣٠ گروه سرود در کانون‌های مساجد سطح استان فعالیت می‌کنند وبنا داریم  در سال آینده هم برنامه‌های ویژه ای را برای کانون مساجد شهرها و روستاها برنامه ریزی کرده‌ایم. 

باغبان‌ها در پایان افزود: یکی ازطرح های که با همکاری معاونت امور بانوان استانداری در نظر داریم در مساجد اجرا شود ایجاد مهد و خانه بازی در کنار مساجد می باشد  خانه بازی محیطی  مختص به کودکان در مساجد است تا جذب از همان سنین آغاز شود .