را‌ه‌اندازی مَهد و خانه‌های بازی در مساجد کارویژه ستاد فهمای استان قزوین است
را‌ه‌اندازي مَهد و خانه‌هاي بازي در مساجد کارويژه ستاد فهماي استان قزوين است

را‌ه‌اندازی مَهد و خانه‌های بازی در مساجد کارویژه ستاد فهمای استان قزوین است

باغبانها گفت: يکي از مهم ترين مباحث براي هويت دادن به کانون‌ها و فعاليت مجدد آنها راه‌اندازي خانه هاي بازي و مهدهاي کودک مساجد است که اين مساله اکنون در دستور کار ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان قزوين قرار گرفته است.
شناسه خبر : 43240 تاریخ انتشار : ۹ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۱:۰۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) از استان قزوين، «محمد حسين باغبانها» مدير ستاد کانونهاي مساجد استان قزوين با مدير کل امور بانوان استانداري ديدار و گفتگو کرد.

 باغبانها در اين نشست گفت: در حال حاضر ما در استان قزوين داراي 380 کانون فرهنگي هنري هستيم که از اين تعداد 200 کانون روستايي است و اولين کانون نيز در استان قزوين در سال 1381 فعاليت هاي خود را شروع کرده است.

مدير ستاد کانون هاي مساجد استان قزوين افزود : يکي از مهم ترين مباحث براي هويت دادن به کانون‌ها و فعاليت مجدد آنها راه اندازي خانه هاي بازي يا مهد کودک هاي مساجد است. در شهر قزوين مساجد اندکی وجود دارد که داراي مهدهاي کودک و خانه بازي داشته باشند.

باغبانها تاکيد کرد: با توجه به اينکه ما براي افزايش جمعيت و ترويج فرزند آوري تبليغ مي کنيم اين نياز کاملا در مساجد ما احساس مي شود که فردي وارد مسجد مي شود و در نماز جماعت و برنامه هاي مسجد شرکت مي کند لازم است مکاني را داشته باشد که از نگهداري فرزندان خود اطمينان حاصل کند و در اين زمينه در صدد هستيم مهد هاي مساجد را راه اندازي نماييم.

وي در ادامه با اشاره به برخي از فعاليت هاي کانون هاي مساجد، گفت: طبق تفاهم نامه اي که بين کانون فرهنگي هنري و جبهه انقلاب فرهنگي امضا شد، مدرسه تشکيلاتي (محما) راه اندازي و در حال حاضر دومين جلسه دوره محما نيز در دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) برگزار شد و تقريبا 50 مجموعه فرهنگي انتخاب و از اين مجموعه ها دعوت شد که در اين دوره شرکت کنند.

باغبانها ادامه داد: طرح انصار شاخه اي از مدرسه محما است و در واقع مدرسه محما براي سه رده سني برنامه ريزي شده است. طرح انصار براي متولدين 75 تا 85، طرح وصل براي متولدين 65 تا 75 و طرح بعدي طرح نخبگاني است که ويژه افراد قبل از متولد 65 است. افرادي که بصورت ويژه تجربياتي دارند که بايد اين تجربيات به دوره هاي بعد منتقل شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین ادامه داد: واژه (محما ) مخفف مدرسه حلقه هاي مياني انقلاب اسلامي است که اين دوره براي برادران برگزار شده و درصدد برنامه ريزي براي برگزاري دوره هاي ويژه بانوان نيز هستيم که مي توان از ظرفيت امور بانوان استانداري که با اکثر مجموعه بانوان فعال استان ارتباط دارد استفاده کرد.