رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با استاندار قزوین دیدار کرد
رئيس ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد کشور با استاندار قزوين ديدار کرد

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با استاندار قزوین دیدار کرد

حجت الاسلام المسلمين خداداده رئيس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در سفر يک روزه خود به استان قزوين با اعلايي استاندار قزوين ديدار کرد.
شناسه خبر : 41821 تاریخ انتشار : ۸ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) ازاستان قزوین: حجت الاسلام والمسلمین «کمال خداداده» در نشست با محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین که (پنجشنبه ۵آبان) در استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح مدرسه حلقه‌های میانی انقلاب اسلامی اقدام خوبی است، اظهار داشت: امید است با این طرح بتوانیم تحرکی به فعالیت‌های فرهنگی که بخشی از آنها در مساجد و هیئت‌ها انجام می شود، بدهیم و به هدف اصلی که تربیت مومن مجاهد انقلابی است، برسیم.

 

رئيس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه افزود: ما برای سال آینده سیاستی را در پیش گرفته‌ایم که براساس آن درصدد هستیم در بحث اوقات فراغت و آموزش ورود جدی داشته باشیم. با توجه به مرکزیت قزوین و نزدیکی آن به سایر استان‌ها می‌توان از اردوگاه‌های این استان استفاده خوبی در این زمینه داشت.

 

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت مساجد برای تربیت هنرمند انقلابی تصریح کرد: قرار است با سازمان اوج تفاهم‌نامه‌ای امضا شود که براساس آن ارتباطی بین این سازمان و کانون‌های مساجد شکل بگیرد تا از این طریق از اساتید این سازمان استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام خداداده در پایان یادآور شد: ظرفیت مساجد بی‌نظیر است و امیدواریم با نگاه حمایتی استانداری قزوین و آقای اعلایی مساجد استان را پررونق و اقدامات ارزشمندی را در زمینه اعتلای فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد شاهد باشیم.

 

در ادامه استاندار قزوین اظهار کرد: اردوگاه هایی در استان داریم که اگر این برنامه مدرسه حلقه های میانی انقلاب اسلامی موفق شد به صورت کشوری این برنامه را می توان در این اردوگاه ها برگزار کرد.

 

«محمدمهدی اعلایی» خاطر نشان کرد: اگر این کار خوب پیش رود می توانیم اولین مدرسه ملی محما را در اردوگاه های استان برگزار کنیم و می توانیم اردوگاه یانس آباد را برای این امر در نظر بگیریم.

 

در ادامه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: مدرسه حلقه های میانی انقلاب اسلامی ایده ای بود که برای این منظور یکسری جلسات داشتیم تا برای مجموعه فرهنگی مدلی تعریف شود که توانمند و جوان سازی شوند.

 

«محمدحسین باغبانها» افزود: بعد از چهار ماه به جمع بندی رسیده شد و تفاهم نامه ای با جبهه فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت گرفت تا مدرسه حلقه های میانی انقلاب اسلامی (محما) شکل گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: برای این منظور  از بین ۴۰۰ مجموعه فرهنگی در استان ۲۰۰ مورد انتخاب کردیم که فعالیت داشتند و از این بین ۹۰ مجموعه از نقاط مختلف استان انتخاب شد که به ما تیم سه تا پنج نفره معرفی کنند که افرادی بین متولدان ۷۵ تا ۸۵ باشند و هدف هم جوان سازی مجموعه های فرهنگی و ارتقا سطح فرهنگی و دانشی و تشکیلاتی مجموعه بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: در حال حاضر ۶۰ تیم را وارد این سیکل کردیم امروز مدرسه تشکیلاتی محما افتتاح می شود و دوره ۲ روزه برای این افراد برگزار می شود و این آغاز مسیر است و جلسه آشنایی افراد با این طرح است.

 

وی یادآور شد: اصل طرح هشت ماهه است و مدل کار ، مسئله محوری است و برنامه این است در خرداد سال آینده نتیجه کار را مشاهده کنیم.