به دنبال تربیت نیروهای مومن و انقلابی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستیم
به دنبال تربيت نيروهاي مومن و انقلابي در کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد هستيم
رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور:

به دنبال تربیت نیروهای مومن و انقلابی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستیم

حجت الاسلام خداداده با اشاره به طرح «مدرسه حلقه‌هاي مياني انقلاب اسلامي» گفت: در فاز اول به دنبال اجراي اين‌ طرح در قزوين بوده و اميد است بتوانيم اين طرح را در کل کشور اجرا کنيم. تربيت نيروهاي مومن و انقلابي در مسجد و مکتب اهل بيت (ع) هستيم.
شناسه خبر : 41820 تاریخ انتشار : ۸ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) ازاستان قزوین: حجت‌الاسلام «کمال الدین خداداده» در دیدار با آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین که (پنجشنبه ۵ آبان) در دفتر امام جمعه برگزار شد، با بیان اینکه کانون‌های مساجد شبکه‌ای گسترده در کشور است، اظهار کرد: در سال ۹۱ مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی به صورت مشخص اشاره کردند که «کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید البته با همکاری بسیج؛ و برای حضور جوانان و نوجوانان در مسجد برنامه‌ریزی کنید.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یک نهاد فرهنگی به معنای دقیق کلمه مسجدی است. ما در شب گذشته حمله به یکی از مراکز کانون‌های مساجد در کرمانشاه را داشتیم که پیش از آن نیز این اتفاق در سیستان و بلوچستان و قم هم رخ داده بود، این اتفاقات نشان می‌دهد مسجد محل اصابت حملات دشمن قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در کانون مساجد امام محور هستیم و امام جماعت مدیر مسجد است و کانون هم ذیل ایشان فعالیت کرده و به عنوان دستیار فرهنگی خواهد بود.

 

حجت الاسلام خداداده با اشاره به طرح «مدرسه حلقه‌های میانی انقلاب اسلامی» تصریح کرد: در مورد این طرح کارهای خوبی به خصوص در استان قزوین با هدایت و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.

 

وی افزود: در استان قزوین برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت را برای حلقه‌های میانی طی مدت هشت ماه خواهیم داشت تا بتوانیم تیم‌هایی متخصص در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی را آموزش دهیم، این افراد از مساجد و هیئت‌ها هستند و امید است این کار الگویی برای کل کشور باشد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ابراز کرد: اگر این‌ طرح به خوبی اجرا و پاسخ مثبتی از آن بگیریم می‌توانیم این طرح را در کل کشور داشته باشیم تا بتوانیم نیروهای مومن مجاهد انقلابی را در مسجد و مکتب اهل بیت‌(ع) تربیت کنیم.

 

حجت الاسلام خداداده در پایان از نماینده ولی فقیه در استان دعوت کرد تا بازدیدی را از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور داشته باشند.

 

گفتنی است مدرسه حلقه های میانی انقلاب اسلامی (محما) و دوره توانمند سازی انصار ویژه جوانان مجموعه های فرهنگی کانون های مساجد و هیئت ها با حضور ۲۰۰ نفر از متولدان ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۵ مجموعه فرهنگی استان به مدت ۲ روز در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار گردید.