نگاه تحولی در مساجد قادر به تغییر حوزه فرهنگ است
نگاه تحولي در مساجد قادر به تغيير حوزه فرهنگ است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین؛

نگاه تحولی در مساجد قادر به تغییر حوزه فرهنگ است

فائزي گفت :از آنجايس که مسجد داراي اهميت بالاست نگاه تحولي در اين بخش ميتواند حوزه فرهنگ را نيز تغيير دهد.
شناسه خبر : 36023 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۵۹

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از قزوین، «محمدحسین فائزی» در مراسم تجلیل از مدیران فعال کانون های فرهنگی هنری استان قزوین که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد:ما در کشور دارای چهار ساختار هستیم که به واسطه رخداد های تاریخی ایجاد و همچنان ادامه دار است .

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: یکی از ساختارها مسجد است که به واسطه بعثت رسول الله ایجاد شد،ساختار هیئت نیز برگزفته از عاشورا ،و ساختار بسیج که یک ساختار مردمی است برگزفته از انقلاب اسلامی و ساختار موسسات مردمی را نیز آتش به اختیاری که آقا فرمودند شکل گرفت کخ قدیمی ترین این ساختار مسجد می باشد .

 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه 372 کانون فرهنگی هنری در استان داریم که گسترده ترین شبکه فرهنگی در استان است که این یک فرصتی بی نظیر است که میتوان از این ظرفیت بهره مند شد .

 

فائزی بیان کرد :ما نیازمند یک تحول اساسی در مجموعه های فرهنگی هستیم و این سامانه ها و آمارها اگر قرار بود تا به امروز تحولی ایجاد کنند تا به الان باید می رسیدند بنابراین اگر بازخورد نهایی و جدی خوبی نرسیده ایم باید قالب را تغییر بدیهیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم .

 

وی تأکید کرد: اصالت با کار خوب، بردن بار انقلاب و تحقق مولفه های تمدن نوین اسلامی است و پیشتاز این عرصه مسجد است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ادمه ناکید کرد:کارکردهای کانونهای مساجد باید بیش ازبیش احیا شود و این تحقق با حضورمدیران فعال  کانونهای فرهنگی هنری  امکان پذیر است و انتظاری که داریم این است که درمادر اسفند 1401 کارنامه دیگری از عملکرد کانونها داشته باشیم و توجه داشته باشیم که زمان به سذعت میگذرد و دشمن نیز از طرفی بیکار نیست و به فعالیت خود ادامه میدهد .

 

وی در ادامه تاکید کرد:ازآنجاییکه مساجد از اهمیت بالایی قرار دارد نگاه تحولی در مساجد میتوانند حوزه فرهنگ را تغییر دهد  و محله ای که دارای مسجد و کانون است ما نباید نگران این باشیم که مردم متاثر از تهاجم فرهنگی قرار خواهند گرفت و این حمایت نیز باید از سوی ما نیز باشد البته که حمایت فقط حمایت مادی نباید قلمداد کرد به طور مثال همین جهاد تبیین نیازی به پول ندارد و مساجد میتوانند در این حوزه کاری موثر کنند.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از ۲۱ نفر از مدیران فعال کانون های فرهنگی هنری شهرستان های قزوین، البرز و تاکستان تجلیل به عمل آمد.