گرامیداشت 18 اسفند در استان قزوین/از دیدار با ائمه جمعه تا غرس نهال
گراميداشت 18 اسفند در استان قزوين/از ديدار با ائمه جمعه تا غرس نهال
مدیر ستاد فهما استان قزوین خبر داد؛

گرامیداشت 18 اسفند در استان قزوین/از دیدار با ائمه جمعه تا غرس نهال

حجت الاسلام رمضاني با اشاره به ويژه‌برنامه‌هاي ستاد فهما استان قزوين در سالروز تاسيس کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور از ديدار با ائمه جمعه و استان و غرس نهال به اين مناسبت خبر داد.
شناسه خبر : 35702 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۲۴

حجت الاسلام رمضانی در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) در خصوص سالروز تاسیس کانونهای مساجد در قزوین گفت:  18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نقطه عطفی در فرهنگ و هنر این کشور است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین افزود: به همین مناسبت برنامه های متعددی در سطح استان و شهرستان برای بزرگداشت این روز تدارک دیده شده است که با همکاری ستاد کانون مساجد استان و کانونهای فرهنگی هنری برگزار میشود .

 

وی ادامه داد: مراسم غباروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهید در استان و شهرستان با حضور اعضای کانونها ،دیدار با ائمه جمعه شهرستان های استان و همچنین مراسم تجلیل از مدیران برتر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد .

 

رمضانی تاکید کرد:با توجه به همزمانی ایام سالروز تأسیس کانون های مساجد با هفته درختکاری، سنت حسنه درختکاری برنامه دیگری است که در روز 18 اسفند ماه اجرا می شود که بر این اساس غرس نهال در مساجد منتخب استان توسط کانون های فرهنگی هنری و در واقع به صورت همزمان با سراسر کشور صورت می گیرد.

 

وی افزود :کانون های فرهنگی هنری بعنوان پایگاه فرهنگی موثر در مساجد است که در سطح استان و شهرستان ها و حتی در روستاها توانسته است بعنوان پایگاهی برای جوانان و نوجوانان در عرصه فرهنگ و دین برنامه های داشته باشد و موثر عمل نمایند .  

 

وی گفت: هم اکنون در سطح استان 372 کانون فرهنگی هنری مشغول به فعالیت هستند که 169 کانون در شهر و203 کانون در روستا ها فعال هستند که همین تاسیس کانونها در روستاها سبب شده است که مناطق کم برخوردار نیز از برنامه های فرهنگی و دینی بهره مند شوند.

 

وی در پایان گفت: یکی از مهم ترین رسالت های کانون های فرهنگی مساجد در حوزه جهاد تبیین می باشد و کانونهای مساجد با توج به مخاطبینی که دارد میتواند در حوزه بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به جامعه موثر عمل نماید و گامی بزرگی را در این زمینه بردارد .