کتابخانه‌های کانون‌های مساجد نقش مهمی را در ترویج فرهنگ دینی ایفا می‌کنند
کتابخانه‌هاي کانون‌هاي مساجد نقش مهمي را در ترويج فرهنگ ديني ايفا مي‌کنند
مدیر ستاد فهما استان قزوین؛

کتابخانه‌های کانون‌های مساجد نقش مهمی را در ترویج فرهنگ دینی ایفا می‌کنند

حجت‌الاسلام رمضاني با اشاره به سلسله فعاليت‌هاي ستاد فهما در عرصه ترويج فرهنگ مطالعه گفت: کتابخانه‌هاي کانون‌هاي مساجد نقش مهمي را در ترويج فرهنگ ديني ايفا مي‌کنند.
شناسه خبر : 32242 تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۵۹

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قزوین، ضمن گرامیداشت هفته کتاب اظهار کرد: مهم ترین خصیصه ای که کتابخانه های مساجد را از سایر کتابخانه‌های مساجد متمایز کرده مردمی بودن آن است؛ از سوی دیگر قرار گرفتن این کتابخانه ها در دل مساجد منجر به حضور اقشار مختلف مردم و استفاده از کتاب ها شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: کتابخانه ها در توسعه فرهنگ دینی نقش بسیار مهمی را می کنند، از سوی دیگر تقویت اصول تربیتی و اخلاقی در جامعه از جمله اهدافی است که در کتابخانه های مساجد دنبال می شود.

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین برنامه های کانون های فرهنگی هنری برنامه های است که مربوط به حوزه کتاب و کتابخوانی است؛ در این راستا نیز تاکنون در سطح ستادهای استانی فعالیت های متنوعی صورت پذیرفته است تا از این رهگذر به ترویج فرهنگ مطالعه کمک شود.

مدیر ستاد فهما استان قزوین افزود: کتابخانه های مساجد می توانند منشاء بسیاری از برکات و خیرات در جامعه و مساجد باشد و یکی از همین برکات جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است .

 

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم کانون های فرهنگی هنری به عنوان مجموعه ای فعال در مساجد در 

وی خاطر نشان کرد: کتابخانه های کانون های مساجد به ویژه  در روستاها سبب شده تا دسترسی مردم این مناطق هم به انواع کتاب ها فراهم شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: برای جذب و نگهداری این مشوق‌ها لازم است که برنامه هایی را تدارک دیده و کتاب های که در رده سنی های مختلف نوشته شده در سطح مساجد ارایه شد تا از این رهگذر زمینه بهره مندی نسل جوان از آثار جدید در کتابخانه و البته در فضای مجازی فراهم شود.

حجت الاسلام رمضانی خاطر نشان کرد: در حوزه کتاب و کتابخوانی لازم است سازمان ها و تشکل ها فرهنگی نیز با همکاری یکدیگر در این حوزه گام های مؤثری بردارند و برنامه های مختلفی برگزار کنند.

وی در پایان با اشاره به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در کانون های مساجد قزوین یادآور شد: اجرای طرح شنبه های کتاب مساجد، تکریم فعالان حوزه کتاب در کانون ها و مساجد، برگزاری نمایشگاه کتاب، جلسات نقد و بررسی کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله برنامه هایی است که به مناسبت این هفته در کانون های مساجد اجرایی می شود.