مسجد و کتابخانه دو مرکز و پایگاه مهم در پیشبرد مسایل فرهنگی جامعه هستند
مسجد و کتابخانه دو مرکز و پايگاه مهم در پيشبرد مسايل فرهنگي جامعه هستند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین؛

مسجد و کتابخانه دو مرکز و پایگاه مهم در پیشبرد مسایل فرهنگی جامعه هستند

اسماعيلي گفت: مسجد و کتابخانه دو مرکز و پايگاه مهم فرهنگي در جامعه هستند و نقش مهمي در پيشبرد مسائل فرهنگي دارند.
شناسه خبر : 32109 تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۰۷

«محمدحسین اسماعیلی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قزوین، ضمن گرامیداشت هفته کتاب در رابطه با پیوند میان مسجد و کتاب اظهار کرد: مسجد و کتابخانه دو مرکز و پایگاه مهم فرهنگی هستند و می توانند نقش مهمی در ارتقای فرهنگی جامعه ایفا کنند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: اگر این دو پایگاه محوری در کنار هم قرار گیرند و با هم افزایی و تشریک مساعی نسبت به انجام برنامه های مشترک فرهنگی اقدام کنند، بی شک این نقش بسیار پررنگ تر و اثربخش‌تر خواهد شد و می تواند در گره گشایی از مسائل فرهنگی کارساز باشد؛ به همین دلیل کتابخانه‌های مساجد در طول سالیان متمادی توانسته‌اند در این راستا ایفای نقش کنند و در جذب عمومیِ افراد به  حوزه کتاب و کتابخوانی  فرهنگسازی مناسبی داشته باشند.  

وی گفت: یکی از برنامه ها و اقدامات اساسی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد ، بخش کتاب و کتابخوانی است که در این راستا از ابتدای تأسیس کانون های مساجد موضوع راه اندازی کتابخانه در کانون ها مورد توجه قرار گرفت و الحمدلله اقدامات خوب و اساسی در این زمینه صورت پذیرفت.

اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: توسعه و تجهیز کتابخانه های مساجد، حمایت از فعالیت های فرهنگی در حوزه کتاب، برگزاری برنامه های متعدد در زمینه ارتقای فرهنگ کتابخوانی، برگزاری دوره های آموزشی، تربیت و آموزش کتابدار برای کتابخانه های مساجد، برپایی کارگاه های تخصصی و اقداماتی از این دست از برنامه هایی بوده است که توسط ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شده و نتایج مطلوبی به همراه داشته است.     


وی گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی با هدف ارتقای فرهنگ عمومی و ایجاد بستری مناسب برای جذب و حمایت از فعالان فرهنگی انجام می گیرد و اگر این چشنواره ها و برنامه ها با محوریت مسجد انجام شود مطمئناً اثربخشی آن دوصدچندان خواهد شد.


اسماعیلی تصریح کرد: برگزاری جشنواره کتاب بچه های مسجد نیز در همین راستا حرکتی ارزنده و مفید است که می تواند در افزایش آگاهی و دانش عمومی بچه های مسجد تأثیرگذار باشد